Wat is er nieuw

Gedrag/houden Apistogramma cacatuoides

• Onderwerp starter Onderwerp starter buberazi
  • Startdatum Startdatum
B

buberazi

Guest
Ik zat te denken om en harempje cacca's aan te schaffen dus 1 man 2 vrouwen.

Zijn er mensen hier met ervaring mbt gedrag van deze visjes?

En evt bijzonderheden mbt verzorging?

Graag info.

Wat wil je weten? Welke vissen heb je nog meer,of komen ze alleen in een bak.

Ze komen in en rio 180 met 10 corydorassen 4 sewellia's harem betta's en wat l nummer's

Zou willen weten wat erbij gehouden kan worden.

Corydoras KAN,een probleem worden. Deze walsen dwars door een nest,met een een boze mamma tot gevolg.

Dat willen we niet.

Echter is het dan %100 dat je en nest krijgt?

Heb in mijn grote aquarium en harem ramirezi's en nog nada kwa jong.

Wat Alex zegt, het kan mis gaan met Cory.

Ik heb er geen last mee, dus hard bewijzen kan ik het niet.
Heb Sterbai en Caca's in een meterbak, identiek aan de rio 180 ongeveer.
Zuid Amerika indeling, dito vissenbestand, en diverse malen jongen gehad bij de vrouwtjes, nu ook weer 2 nestjes rondzwemmen. Niet alles wordt groot gebracht maar dat is mn insteek ook niet. Af en toe blijven er 2 of 3 over.

Ok en wat moet ik me voorstellen na en nest?

Blijven er en paar over gaat het gros dood? Opgegeten?

Lijkt me leuk en keer mee te maken en er zo af en toe is te houden idd maar wordt het geen inteeld verhaal dan?

Idd het kan,ik heb 25 Corydoras en 1 man en 3 vrouw caca op 120cm. Veel verstop plekken,dat gaat goed. En ja caca,s kweken makkelijk.

Mijn ervaring met caca's is dat ze nogal onverdraagzaam zijn naar andere bodembewoners, ik zou het zelf niet doen met cory's in een meterbak.

Zal waarschijnlijk aan het karakter van je caca's liggen 😛

Ik denk dat ik het wel wil proberen als ik ze zo klein mogelijk koop is de kans dat het goed gaat groter denk ik omdat ze dan opgroeien met de corry's

Die vlieger gaat niet op,caca,s hebben echt karakter

Als je ze zo klein mogelijk koopt verwacht ik eerder problemen in de vorm van een exemplaar dat je als 'vrouw' koopt dat later gewoon een man blijkt te zijn. En dan zijn de rapen gaar.

~ Ivo

Ik begrijp je verondrusting ivo maar ik bedoelde eigelijk met zo klein mogelIjk en cm of 4-5 dan kun je wel overduidelijk zien wat de vrouw en man is.

Mondeo zei:
Die vlieger gaat niet op,caca,s hebben echt karakter

Ik had 3 vrouwen uit een nestje bij mijn altispinosus gedaan, hier konden ze wel even in opgroeien dacht ik.

De vrouwtjes zijn 2-3 cm, maar ze jagen zonder twijfel de veel grotere vissen weg,die zeker 6-8 cm zijn.
Dit herinnerde me er weer aan dat dat felle karakter er al best vroeg in zit blijkbaar.

Heb de ervaring dat mannen vaak nog feller kunnen zijn.

Ik heb ook al de ervaring dat het geslacht niet klopt als je ze koopt en dan zit je daar weer mee dus.
Vooral bij de koop van een vrouw is dit soms lastig, want dan blijkt het een jonge man te zijn.
In onze 80cm bak ging een koppel met Panda s ook niet echt goed. De Panda s raakten erg gestresst door de Caca s.

Zo even bij de LFS geweest,

Ik hoop dat ik 1 man en 2 vrouwen heb!

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/697126_0_82_20150410_095601.jpg[/IMG

[ATTACH=full]222585._xfImport[/ATTACH]

[ATTACH=full]222586._xfImport[/ATTACH]

Op de laatste foto zie je dat de vrouw zich en beetje groot maakt dit kwam (niet in beeld) omdat mijn kempvis man even kwam kijken naar de nieuwe bewoonster.

en nog 1

828585_0_82_20150410_141316.jpg

het lijkt er inderdaad op dat je een man en 2 vrouwen hebt. al vind ik 1 van de vrouwtjes niet bepaald moeders mooiste, maar goed.
Je grind is niet geschikt voor dwergcichliden dus dat is wel een minpuntje. gaat het goed met je bettaman en de caca's samen?
wat is de temperatuur van je bak?

Temperatuur is 25 graden en de betta man kwam in het begin even kijken maar nu taalt deze niet meer naar de caca's.

Ja kwam ik ook achter mbt grind helaas te laat nu.

2 vrouw 1 man dat klopt. Houd de vissen scherp in de gaten,en zeker of ze ook eten en het binnen houden. De kromming en samengeknepen vinnen,en de wittige ontlasting doet mij denken aan iets inwendig. Wormen of parasieten oid.

Op de laatste foto vind ik de meest linkse vrouw ook niet erg gezond ogen. Ik ben bang dat Alex gelijk heeft en dat er inwendig iets niet in de haak is met het visje. Geen tot weinig kleur, krom, samengeknepen vinnen, lusteloos. Het lijkt me een bacteri�le infectie. Ik hoop voor je dat ik er naast zit.
Misschien is het nog wat stress maar ik zou ze zeker goed in de gaten houden zoals al eerder vermeld.

Gr Robin

de foto is wat ongelukkig genomen ook toen ze net en beetje tegen de bodem aan zat.

Ik zal het in de gaten houden maar ze zwemt gewoon rond en vertoont in mijn ogen nog geen raar/ziek gedrag maar ik hou haar de komende dagen goed in de gaten.

Ik vind haar (want daar ben ik eigenlijk wel uit) ook erg onrustig heen en weer schudden op het filmpje, ze schuurt een keer en het buikje oogt erg ingevallen. Jullie gedachten daarbij?

Samen met wat al genoemd is (zeker de wit/doorzichtige ontlasting) gaat de gedachte dan uit naar bv. een (darm)parasiet in de vorm van bv. wormen of flagellaten. Toch?

~ Ivo

Hoe dit evt te behandelen?

Colombo � Cerpofor Dactycid

Update

Vanmorgen zwom het (zwakke) vrouwtje weer wat rond vertoonde meer kleur en at wat granulaat mee.

Misschien is het verstandig om het nog even en paar dagen aan te kijken?

Echter merk ik wel dat beide vrouwen aan het slijmen zijn bij de man die dit niet altijd op prijs stelt en dan ook beide vrouwen zo nu en dan wegjaagd.

Re: Update

Zeker, zoals eerder vermeld eerst ff aankijken.

Ga ik doen🙂 btw hebben caca's nog voorkeur voor bepaalde waterwaarde's?

Jouw nakweek dieren zijn niet te kieskeurig.

Belangrijker is in ieder geval dat er meer dan voldoende 'structuur' rondom de bodem aanwezig is d.m.v. planten, hout, bladeren, etc.
Het zijn holenbroeders, dus behoefte aan holen (al dan niet voorgevormd). Meer holen dan vrouwtjes, zodat elke dame keuze heeft.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ik vind haar (want daar ben ik eigenlijk wel uit) ook erg onrustig heen en weer schudden op het filmpje, ze schuurt een keer en het buikje oogt erg ingevallen. Jullie gedachten daarbij?

Samen met wat al genoemd is (zeker de wit/doorzichtige ontlasting) gaat de gedachte dan uit naar bv. een (darm)parasiet in de vorm van bv. wormen of flagellaten. Toch?

~ Ivo

Dat vrees ik ook.

En dan is het zaak om w�l snel te handelen.Bij witte/doorzichtige ontlasting/slierten zou het ook me niks verbazen als het om bv. flagellaten gaat. Kan je bv. behandelen met Sera Flagellol of zo, JBL en Colombo hebben ook dergelijke middelen.

Ik neem aan dat de cacatuoides er ook al zo uitzagen toen je ze in de winkel kocht? Zo ja, dan zou ik ze terugbrengen.
Zo op het oog lijken mij dit geen gezonde dieren door de samengeknepen vinnen en de andere dingen die al benoemd zijn.

Mocht je nog steeds cacatuoides willen, dan zou ik als jou was, naar een andere zaak gaan.

Het harem maakt het goed.

De ontlasting was vanmiddag normaal (bruin) consistente sliert ipv wit doorzichtige.

Ik zal morgen en foto maken als er wat aanhangt maar vandaag was dit zeker niet slijmerig en doorzichtig!!!! Anders had ik het hier namelijk ook neergezet het gaat namelijk hier om het welzijn vd caca's

Bij de LFS zit de vis in niet al te fel verlichte stellingen dus moeilijk te zien.

Verder vindt ik het licht overdreven mbt de slechte staat de vis zwom net 30 min rond toen ik de foto maken dus waarschijnlijk was deze nogwat gestrest en kan dan ook de kleur verliezen en de vinnen samen knijpen.

Ik zal morgen wat foto's maken en deze zijn en wereld van verschil met toen ze net zwommen.

Desalnietemin bedankt voor de tot dusvere bezorgde comment's

Btw voor degene die het wil weten de caca's komen bij Ruinemans vandaan en waren 1 dag eerder bij de LFS aangekomen.

dat de vissen er 30 minuten in zaten bij de foto wisten wij natuurlijk niet en aangezien apistogramma meestal behoorlijk slecht te behandelen zijn als ze ziek zijn vind ik de reacties niet overdreven.
Verder ziet de vis er erg slecht uit op de foto en ook in het filmpje ziet de ene dame er niet al te best uit mooi dat ze vooruit gaat en het nu wel goed gaat 🙂

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je dat filmpje gemaakt nadat ik er om 14:58 om vroeg, toch? Toen zaten ze er dus al v��l langer in als als dat halve uur waar je het over hebt en een deel van de geuitte zorgen was op dat filmpje gebaseerd. Dus overdreven? Niet als je het mij vraag.
En dan nog: ook vissen die er pas een half uur inzitten horen er (i.m.h.o.) niet zo aan toe te zijn (hoe heb je eigenlijk overgewend?). Dus overdreven? Biet als je het mij vraagt.

Maar uiteraard wel goed als ze inmiddels zijn bijgetrokken 🙂

~ Ivo

ik had al en filmpje gemaakt ivo toen ze er net ingingen.

Overgewend heb ik alsvolgt.

5liter emmer gevuld met de zak uit de lfs (ca 3liter) toen met de luchtslang met kraantje ertussen water in de emmer laten lopen heel langzaam tot de emmer vol zat (ca 40 min) toen de vis gevangen met netjes en in aqua geplaatst

echter was dit puur om later nog eens terug te kijken ik doe dit wel vaker met nieuwe vissen.

toe jij erom vroeg heb ik het filmpje geupload naar youtube omdat ik geen andere mogelijkheid heb als youtube.

ik kan je evt wel en screenshot sturen dat het filmpje gemaakt is om 11:52 Sochtend's

echter ben ik blij dat vooral de ene vrouw het goed maakt! zojuist weer gevoerd met levend rode mug en hier vielen ze behoorlijk op aan!

Ik denk dat ik gewoon weer en pech vis heb gezien ik dit onbedoeld wel vaker heb de laaste tijd!!

Nogmaals wel bedankt voor alle reacties vaak is het zo met tekst dt er geen emotie aan zit dus hoe je iets verteld cq typt wil wel eens anders bedoeld zijn dan daadwerkelijk getypt🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan