gedroogd palmblad


M

mss

Guest
Beste

Voor de zuid amerikaanse liefhebbers hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Ben al een tijd aan het google maar zonder resultaat..

Palmbladeren iemand een idee waar in Nederland of buitenland je deze kunt/vinden?

Je ziet dit vaker in aquariums die zich richting op de Rio negro en Rio orinoco.

En het geeft net dat extra wat ik misschien zoek

Groet
Stijn
 
Ik kan er naast zitten,maar niet alle zijn geschikt.
 
Voor zover mij bekend, is het in het stroomgebied van de R�o Negro h��l erg veel leaf litter van ficus soorten. O.a. R�mer heeft het in de beschrijving van zijn veldonderzoek in het stroomgebied van de R�o Negro steeds over ficus leaf litter. In de onderwatervideo's zie je ook bladeren die van ficussoorten lijken te zijn, niet van palmen. Ivan Mikolji heeft het in zijn stukken in Venezuela (Orinoco stroomgebied) veelal over Moriche palms die naast de stroompjes staan.

Grappig eigenlijk, want ik meen dat in alle lijstjes over toxiciteit opgenomen is dat de ficus soorten giftig zijn. Hoe dat zit met palmen geen idee.

~ Ivo
 
Areca palm aanschaffen en bruine/verkleurde bladeren afknippen. :p

Gaat alleen niet zo rap, maar de Areca is niet giftig.
 
Mascha&Ivo zei:
Voor zover mij bekend, is het in het stroomgebied van de R�o Negro h��l erg veel leaf litter van ficus soorten. O.a. R�mer heeft het in de beschrijving van zijn veldonderzoek in het stroomgebied van de R�o Negro steeds over ficus leaf litter. In de onderwatervideo's zie je ook bladeren die van ficussoorten lijken te zijn, niet van palmen. Ivan Mikolji heeft het in zijn stukken in Venezuela (Orinoco stroomgebied) veelal over Moriche palms die naast de stroompjes staan.

Grappig eigenlijk, want ik meen dat in alle lijstjes over toxiciteit opgenomen is dat de ficus soorten giftig zijn. Hoe dat zit met palmen geen idee.

~ Ivo

De vragen die dan bij mij opborrelen zijn dan in welke mate giftig en voor welke diersoorten en welke delen ? De bladeren zijn het misschien wel nauwelijks of niet.

En tja er is daar een hoop bladafvalmaar ook best wel veel water
 
Ivo,

Volgens mij hebben we inderdaad zelfde stuk gelezen.

Maar wat ik begrijp zou jij ook niet weten waar je gedroogde palm bladeren zou kunnen aangeven.


Denk dat ik nog maar eens moet google en wie weet staat er wel iets op Ebay Uk/USA
 
Van welke palmsoort zou je bladeren willen hebben?
Moeten ze uit een bepaalde streek komen?

Ik denk dat MelvinB het over Dypsis lutescens heeft, die in tuincentra altijd onder de synoniemen Areca of Chrysalidocarpus lutescens wordt verkocht.
Dit palmpje komt uit Madagascar.

Ik heb hier zo'n 20 -30 verschillende palmsoorten staan die wel eens een bruin blaadje hebben.
Je zou ook eens kunnen vragen op een exotenforum (palmvrienden.net bijvoorbeeld). Ik ken wel een aantal liefhebbers die ook uit Limburg komen en waar je vast wel wat bladeren van mag hebben.
 

Terug
Bovenaan