Wat is er nieuw

gedroogde slakken en eitjes

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
31
Locatie
Putten, NL
hoe lang kunnen slakken en slakkeneitjes overleven zonder water? ik wil namelijk een deel van de stenen en een stuk kienhout opnieuw gaan gebruiken, (nu 2 maanden kurkdroog) en in mijn vorige bak had ik slakken, moet ik me voorbereiden op nieuwe slakken?


er kunnen natuurlijk altijd wat slakjes ergens vandaan komen, maar er kunnen nog behoorlijk wat eieren en slakjes in gaatjes en kieren zitten.
 
Ik denk wel dat de slakken dood zijn, ik weet het niet zeker. Maar als dat niet het geval is kun je in het nieuwe aquarium een paar anatome helena's in doen. Deze slakken eten andere slakken op, dan ben je snel van de plaag af.🙂
 
als het er niet teveel zijn vang ik ze er liever uit, het zijn natuurlijk wel goede opruimers.
 
Je kunt ook een stukje komkommer in het aquarium hangen als er slakken opzitten kun je de komkommer er weer uihalen.🙂
 
Twee maanden is lang en dat redden ze vast niet.
 
Aangezien je toch nog geen andere dieren hebt kun je ook je bak opzetten en na een week even een flinke kuur met slakkengif doen. Niet echt een fan van maar in een lege bak maakt dat toch niets uit.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan