Wat is er nieuw

Geeft snoeien/trimmen van aquarium planten stress aan vissen

mike

Member
Lid geworden
21 februari 2024
Leeftijd
29
Zo als de titel al zegt geeft het snoeien/trimmen van je aquarium planten stress aan de vissen in je aquarium?

Met voorbaat dank

In het begin -als je vissen er nog niet aan gewend zijn- moet je het rustig doen en zonder l te bruuske bewegingen. Eventueel wat voeren aan de andere kant dan waar je bezig bent kan ze helpen om het positief te zien.
Maar bij de meeste aquarianen weten de vissen binnen de kortste keren heel goed dat jij die grote groenhapper bent waar ze niet bang voor hoeven te zijn.
In mijn zwemvijver had ik altijd de gewoonte om bij het zwemmen de planten te verzorgen (dode bladeren eraf etc) en de goudvissen hadden al snel in de gaten dat er dan nog weleens wat vodsel vrij kwam en zwommen ze dus om me heen omdat zo snel mogelijk te pakken te krijgen.
Vissen zijn een stuk slimmer dan men denkt!

Denk ook dat dit echt meevalt en na een paar keer weten ze niet beter hoor.

Ik moet ff bezinnen tussen snoeien en trimmen.
Dus vraag ik jou wanneer je over trimmen denkt dan ipv snoeien.
Ik wil het gewoon weten wat daar nou het preciese verschil is tussen die 2.
Kom jezelf wel geregeld met je handen in het water?

Ik moet ff bezinnen tussen snoeien en trimmen.
Dus vraag ik jou wanneer je over trimmen denkt dan ipv snoeien.
Ik wil het gewoon weten wat daar nou het preciese verschil is tussen die 2.
Kom jezelf wel geregeld met je handen in het water?
Google weet alles ……

Is snoeien en trimmen hetzelfde?

Snoeien en trimmen lijken op elkaar, maar hebben verschillende doelen . Snoeien richt zich op het verwijderen van dode of ongezonde delen voor de gezondheid van de plant, terwijl trimmen de plant vormgeeft voor esthetiek of om de grootte te beheren.

Als we google toch niet zouden hebben....En Mark natuurlijk.

Afgezien daarvan vermoed ik niet dat de impact van snoeien of trimmen erg groot verschil in stress oplevert.

(Zolang je geen vis doormidden knipt natuurlijk. Dat zal zeer zeker wel stress opleveren....)

Tja ik kom het woord trimmen eigenlijk nooit tegen in topics als men planten snoeit, trimt of topt (net hoe je het wil noemen).
Denk dat snoeien het meeste wordt gebruikt.

Tja ik kom het woord trimmen eigenlijk nooit tegen in topics als men planten snoeit, trimt of topt (net hoe je het wil noemen).
Denk dat snoeien het meeste wordt gebruikt.
Trimmen is meer voor de hond ☺️

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan