Wat is er nieuw

Geel water

• Onderwerp starter Onderwerp starter pippo55
  • Startdatum Startdatum
P

pippo55

Guest
Hallo!

Mijn water van het aquarium is erg geel. Ik heb 3 stukken hout er in staan. Nu weet ik dat door het hout je water geel wordt. Alleen het is heel erg geel. Bijna tegen het bruine aan.
Nu heb ik ook iets anders wat het gele water kan veroorzaken. Namelijk turf in mijn filter.

Wat kan ik doen om het gele water tegen te gaan?

Alvast bedankt.

Nee geeeeel 🙂

Geen idee hij gaat van 80 naar 180 meer info is er niet.

Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels de plaatselijke viswinkel bezocht. Hier hadden ze helaas geen Purigen meer. Ik heb op hun advies sera crystal clear filter medium gekocht en heb er 1 in mijn externe en 1 in mijn interne filter gestopt.

Bijlagen

• 20200130_130946.jpg
    20200130_130946.jpg
    173.2 KB · Weergaven: 251
  • 20200130_130937.jpg
    20200130_130937.jpg
    164.8 KB · Weergaven: 218
Moet ik ze dan niet meer gebruiken?

Dat is natuurlijk aan jezelf. Ik weet niet of je er nu al dan niet nadelige gevolgen van ondervindt. Het kan een probleem worden én voor plantengroei maar ook voor de aanwas van Baardalg wanneer je met een CO2 tekort komt te zitten. Ik neem aan dat je geen CO2 of alternatief toevoegt?

Je kan er ook lekker wat Vallineria indoen want daar zitten de Manen vast graag onder en ze zorgen voor zuurstof.

Dat is natuurlijk aan jezelf. Ik weet niet of je er nu al dan niet nadelige gevolgen van ondervindt. Het kan een probleem worden én voor plantengroei maar ook voor de aanwas van Baardalg wanneer je met een CO2 tekort komt te zitten. Ik neem aan dat je geen CO2 of alternatief toevoegt?

Ik heb een Co2 tank voor de planten 🙂

Bedankt voor alle informatie. Dit helpt veel!

En nu is het zo, wat denken jullie?

Bijlagen

• 20200204_153007.jpg
    20200204_153007.jpg
    159.3 KB · Weergaven: 273
Blauw.
Maar dat zal de witbalans van de camera zijn

En nu is het zo, wat denken jullie?
Dat ik geen hout zie, dat ik niet zie waarom je Co2 nodig hebt, dat je viskeuze hopeloos fout is, dat je bak wel heeeeel druk bezet is,
Kortweg overduidelijk een aquarium van iemand die zich ofwel laten leiden heeft door de raad van een winkelier, of van iemand die maar wat in het wilde weg gedaan heeft.

De plant achter de lavastenen met de wit/groene bladeren is volgens mij geen aquariumplant, deze kun je beter vervangen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan