Mijn filter staat inmiddels iets meer dan 5 weken in te draaien. De eerste 2 weken met een aquarium met niks anders dan water en hout, wel elke week een beetje voer toegevoegd. Op 14 november heb ik al het water ververst en alles ingericht. Vanaf dat moment alleen wat onderhoud gepleegd, maar verder niks gedaan. Sinds 3 weken meet ik de waterwaarden met een Colombo druppeltest, echter ik meet nog steeds geen ammonia, nitraat of nitriet. Naast af en toe een beetje voer, voeg ik ook all-in-one plantedbox toe, mijn planten doen het ook prima. Daarnaast zie ik wel af en toe wat kleine slakjes rondkruipen.
Ik heb het gevoel dat er hier iets niet goed gaat. Ik lees meestal dat de piek zo tussen week 3 en week 4 zou moeten komen, maar dan zou ik die compleet gemist hebben, en dan zouden mijn planten al het nitraat moeten opnemen.
Klopt mijn onderbuikgevoel? Ik wil geen vissen gaan toevoegen en vervolgens alsnog een piek veroorzaken en ze mogelijk de dood in jagen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Datum | Tijd | PH | KH | NH3 | NO2 | NO3 | PO4 | GH |
26-11-2020 | 20.30 | 7,7 | 6 | 0 | 0 | 7 | ||
3-12-2020 | 20.00 | 7,5 | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | |
10-12-2020 | 20.50 | 7,5 | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ik heb het gevoel dat er hier iets niet goed gaat. Ik lees meestal dat de piek zo tussen week 3 en week 4 zou moeten komen, maar dan zou ik die compleet gemist hebben, en dan zouden mijn planten al het nitraat moeten opnemen.
Klopt mijn onderbuikgevoel? Ik wil geen vissen gaan toevoegen en vervolgens alsnog een piek veroorzaken en ze mogelijk de dood in jagen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?