Wat is er nieuw

Geen ammonia / nitriet nieuwe bak gebruikte aqua soil

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Mijn nieuwe bak is net klaar met dry start en er staat een filter op met filtermateriaal dat al vier maanden heeft gedraaid. Tot zover meet ik geen ammonia en nitriet (de aqua soil is eerder al gebruikt) Wanneer zal ik mijn vissen en garnalen toevoegen? Wel wil ik in het begin veel waterwissels doen om algen sporen af te voeren. Raken de vissen in de stress als ik dagelijks / om de paar dagen het water verwissel? Hoe lang blijven de bacteriën in mijn filter levend zonder bron van ammonia (als ik besluit om te wachten om vissen toe te voegen)?

Als het filter al is ingedraaid en die soil niet veel meer afgeeft zal dat denk ik vrij snel kunnen. Alsnog niet alle vissen in één keer omdat met weinig belasting die bacteriën natuurlijk weer dood gaan in je filter

Als het filter al is ingedraaid en die soil niet veel meer afgeeft zal dat denk ik vrij snel kunnen. Alsnog niet alle vissen in één keer omdat met weinig belasting die bacteriën natuurlijk weer dood gaan in je filter

Zat te denken om een week of twee te wachten. Twijfel alleen wanneer de garnalen en slakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan