Wat is er nieuw

Geen druk op manometers

Freakert

Well-known member
Lid geworden
7 december 2022
Leeftijd
39
Hallo,

Ik heb voor veel te weinig een JBL co2 setje gescoort, maar heb er verder geen handleiding of uitleg bij gehad.
Het ziet er allemaal niet heel ingewikkeld uit en het installeren zelf was ook zo gepiept.

Maar toen kwam het moment dat de druk op het systeem moest komen.
Dus ik voorzichtig de draaiknop steeds verder open draaien tot ik iets op de manometers zie gebeuren.
Nog voor ik de naalden zag bewegen zat ik al met een losgedraaide draaiknop in mn hand...
Dat doet mij vermoeden dat ik iets verkeerd doe of er toch iets niet klopt.

Heb 2 flessen co2 erbij gekregen. Ik voel in beide flessen nog vulling zitten. Klopt het dan dat de manometers zoizo iets zouden moeten aangeven of zit er ergens nog iets verstopt wat ik helemaal over het hoofd zie?

20250416_164608.jpg

20250416_164614.jpg

Probleem is al opgelost denk ik, blijkbaar 2x achter elkaar dezelfde lege fles geprobeerd....:stom:
Met fles 2 geeft hij netjes iets boven de 50 bar aan en zie ik bubbels uit de diffusor komen!

Maar kan het dus kloppen dat ik wel vloeistof in de fles voel bewegen maar dat niet genoeg is om druk te produceren?

Laatst bewerkt:
Als er vloeibare co2 in zit staat de fles onder druk. Als je wil weten wat er in zit kan je hem beter wegen. Leeg gewicht staat in de hals van de fles gestanst

Het zijn denk ik al wat oudere flessen, zou dat nog iets uitmaken?

Ik zal die ene fles straks eens wegen, kijken wat dat zegt.
Voelt in ieder geval aan alsof er nog iets in zit, hij schud wat na als ik hem kantel

Nee leeftijd zou niet uit moeten maken. Als er vloeistof in zit en het is co2 (en geen water) dan staat de fles ook onder druk.

Voelen is altijd wel lastig met zo’n zware fles met weinig inhoud. Wegen is zekerder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan