Wat is er nieuw

Geen ervaring met CO2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Taaamaaar
  • Startdatum Startdatum
T

Taaamaaar

Guest
Ik ben mijn aquarium helemaal aan het veranderen en ik heb er nu dus ook veel meer planten inzitten als voorheen.
Ik lees overal dat het dan het beste is om een CO2 apparaat aante sluiten.
Ik ben alleen echt een leek op dat gebied.
Ik snap er ook niet veel van.
Mijn aquarium is 100x50x70.
Wat is het beste voor mij om aan te schaffen?
 
Dank je wel aquavisie 😀
Ik heb het stuk doorzitten lezen en zelfs voor iemand als ik die niet zo handig is moet dit wel te doen zijn om zelf te maken.

En als ik een meer professioneel systeem zou willen.
Wat raden jullie mij dan aan?
 
Misschien een JBL m602 want die kan je voor de nacht uit zetten of een dennerle space.
 
heb zelf de jbl m602 en ben daar zeer tevreden over

probeer eerst met de bio systeempjes
als je al een tekort moest krijgen natuurlijk
 
Zoals ik hierboven ook al gezegd heb, het is best mogelijk dat je helemaal geen CO2 installatie nodig hebt, het is namelijk ook helemaal afhankelijk van het aantal planten en de soort planten die je wil. Ik ken ook mooie bakken die zonder extra toevoeging van CO2 draaien, zie een voorbeeldje hieronder

1Ih3M14WoUlyZbdQG6xki0yQzPiy6n9E.jpeg
 
wauw dat is echt heel mooi!
Hoe kom ik er achter welke planten geen CO2 toevoeging nodig hebben?
 
Dat zijn over het algemeen de wat minder snel groeiende en minder lichtbehoeftige moerasplanten. Dat is ook een kwestie van uitproberen welke planten het in jouw bak het beste doen. Eigenaar van bovenstaande bak gebruikt w�l regenwater, dus misschien kan je daar ook eens wat mee proberen. Experimenteer echter niet met teveel zaken in een keer, maar probeer op je gemak e.e.a. rustig een voor een een aantal zaken uit. Zoiets is een kwestie van de lange adem, dat gaat niet binnen een paar dagen of weken