Wat is er nieuw

Geen goede stroming in aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter boinater
  • Startdatum Startdatum
B

boinater

Guest
Ik heb een probleempje in mijn biopro.
Doordat mijn uitgang van de buitenfilter in de bovenste filtratie bak uitkomt en deze hier nogmaals gefilterd wordt, is er een geringe stroming in de bak.
In samenwerking met maar 1 aanzuigpunt bleef er geregeld hoopjes vuil liggen in het aqua.
Hierdoor heb ik een klein filtertje extra in het aquarium geplaatst, om onderin aan de voorkant ook een stroming te bewerkstelligen en het vuil niet op te laten hopen.

Doordat ik maar aanzuigpunt heb in me bak hoopt het vuil zich dus wat sneller aan de andere punten op.
Nu wil ik eigenlijk die kleine pomp uit het aquarium halen, omdat het er niet mooier uitziet zo en meer aanzuigpunten cre�ren.
Nu komt vraag 1, zou dit mogelijk zijn en haalt dit het vuil ook weg?

Vraag 2, welke optie zou dan het beste zijn, om het vuil beter aan te zuigen, methode 1 of methode 2? (zie plaatjes onder)

744268boinater_0_82_aaanzuigpunten.jpg


Methode 1 zal ik over een lengte van een meter 4 aanzuigpunten maken langs de gehele achterwant, of kan ik dan beter een zigzag creatie maken zodat punt 2 en 4 in het midden van de bak lopen?

Methode 2 is de bedoeling dat aanzuig punten aan beide zijkanten van de bak komen.
 
Het beste is om je bio, zo te laten. Dat is op zich goed.
Plaats een extern filter met pomp met HOGE capaciteit ( deze gaat tot 50 % terug als deze is ingedraaid)
erbij waarbij je de afzuigkant precies aan de linker VOORKANT plaatst en de afvoer terug de bak in, op de zelfde zijde (rechtsboven) als de huidige pomp.

Ik heb de afgelopen 30 jaar in veel bakken aldus gehandeld en de resultaten zijn uitstekend te noemen.

Greetzz Bigsmoke
 
Excuus als ik het niet goed heb vermeld, maar er is een externe pomp aangesloten.
Namelijk een superfish met een capaciteit van 1200L per uur.
De uitstroom van dit filter komt boven in mijn interne filter terecht (al is de uitstroom vanaf daar al niet echt sterk, loopt nog door 2 spons matten, onder mijn bioCO2 door en dan rechtsboven mijn bak weer in...

Maar uw tip is dus om de inlaat naar links voor inplaats van links achter te plaatsen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan