Wat is er nieuw

Geen idee welke vis dit is,.. jullie wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Wie weet de naam van deze vissen?

Het zijn NIET mijn vissen overigens,... ik ben voor iemand opzoek naar de naam van deze vissen.

Ik heb werkelijk geen idee wat voor soort het is en heb ze ook nog nooit eerder gezien.

Ze zijn ongeveer zes tot zeven centimeter groot ( schatting).

991673_0_82_sam_6320.jpg

941173_0_82_sam_6321.jpg

891937_0_82_sam_6322.jpg

369958_0_82_sam_6323.jpg

755331_0_82_sam_6324.jpg

Ik neig naar Notropis chrosomus. Zo ja dan is het geen goede keuze. Zijn namelijk koudwatervissen. Misschien ook lang houdbaar op temperatuur net onder kamertemperatuur maar daar durf ik niks over te zeggen.

Zo te zien nog in het zakje.
?

Laat naar de verkopende zaak bellen, en de naam vragen.

Bertus zei:
Zo te zien nog in het zakje.
?

Laat naar de verkopende zaak bellen, en de naam vragen.

Was ook mijn gedachte hoor Bertus.
Maar goed,... het gaat NIET om mijn vissen maar van die van een ander.

jeffrey zei:
Ik neig naar Notropis chrosomus. Zo ja dan is het geen goede keuze. Zijn namelijk koudwatervissen. Misschien ook lang houdbaar op temperatuur net onder kamertemperatuur maar daar durf ik niks over te zeggen.

Die lijkt sprekend.
Ik denk dat dat hem is.
Ik zal het doorgeven, bedankt.

Idd Notropis chrosomus heeft hij vast flink voor betaald. Idd een koudwater vis voor een bak van minimaal een meter liever groter.

Botia zei:
Idd Notropis chrosomus heeft hij vast flink voor betaald. Idd een koudwater vis voor een bak van minimaal een meter liever groter.

Ik geloof wel dat ze aan de prijs waren.
Hoezo?
Zijn het dure vissen dan?

Gemiddeld 8-12 euro per stuk. En als hij ze dan in een tropische bak stopt waar ze door de warmte ook niet mooi gaan kleuren, en vroegtijdig aan hun eind komen is het zond geld en erg zonde van de beestjes.

Zo worden ze. Nouja niet bij hem als hij ze in een tropische bak heeft. Bij voorbaat dank.
XHPp614nMkr_Ku4u3LVITXjbKAgmOIu0.jpeg

http://vijvaria.plazilla.com/page/42950 ... rtplanting

https://sites.google.com/site/tien6202/ons-vijvertje

http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... somus.html

Laat maar even weten hoe hij hier op reageert. 😉

Ze zijn prachtig zeg.
Ik zal het doorgeven.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Geef ook even door dat volgende keer eerst wordt ge�nformeerd en daarna pas gekocht. Tenminste, lijkt me wijs 😉

~ Ivo

Ik zal het doorgeven.

Bedankt allemaal.

ik vind het nooit erg handig als mensen eerst vissen kopen, maar pas later op zoek gaan naar info over de betreffemde vis of nog sterker : de naam. Lijkt me niet helemaal de juiste volgorde, omdat je immers nooit weet welke eisen ze stellen. Maar dat zal aan mij liggen.

Het is te hopen dat de eigenaar na deze informatie een bak inricht, speciaal op de eisen van dit soort. Of een vijver voor ze aanlegt.

Maar eerst informatie verzamelen en dan pas kopen is wel verstandiger.

Botia zei:
Maar eerst informatie verzamelen en dan pas kopen is wel verstandiger.

Op zich is dat natuurlijk een open deur, maar helaas nog steeds ��n die veel mensen graag intrappen. Er zijn volgens mij twee manieren om die deur te vermijden.

Manier 1: zien, zoeken, kopen.
Vissen in een winkel zijn meestal niet � la minute weg. En volgens mij heeft tegenwoordig bijna iedereen een telefoon op zak die foto's kan maken (of soms een camera die ook kan bellen). Als je een foto met de naam die de winkel opgeeft op dit forum plaatst hoor je meestal binnen 1 of 2 dagen reacties. En de naam op Google zal ook heel wat informatie opleveren.

Manier 2: zoeken, zien, kopen.
Dit is de manier war ik zelf de voorkeur aan geef. Uitgaand van wat ik in mijn aquarium heb (soorten, omstandigheden) ga ik op zoek naar soorten die daarbij zouden kunnen passen. Vervolgens ga ik na wat een bepaalde soort in combinatie met wat ik al heb oplevert qua kleuren, vormen en verdeling over waterlagen. Dat levert me 1, soms 2, en h��l soms 3 soorten op die een toegevoegde waarde voor mijn aquarium hebben. Alleen die soorten zoek ik dan.

Natuurlijk ken ik lang niet alle soorten aquariumvissen, en soms zie ik iets dat zo interessant lijkt dat ik op manier 1 overstap.
Enne ..... ik ben zeker niet heilig hoor, ik heb ook wel eens iets gekocht dat er in de winkel fantastisch uitzag en me wel haalbaar leek, en waar ik pas later informatie over heb gezocht. Maar meestal waren dat niet de grootste successen.

Dit zijn echt koudwatervissen, komen beter tot hun recht in de vijver.
In aquaria zullen het enorme druktemakers zijn indien de temperatuur te hoog ligt.
Voor het kweken is een aquarium wel beter geschikt.
Ik heb een tijdje roodvinwindes (enigzins vergelijkbaar) op kamertemperatuur in het aquarium gehad, enorme druktemakers en andere vissen opjagen.
Dus had ik ze overgeplaatst naar de vijver, ik had gelezen dat dit prima kon.
In de vijver doen ze het veel beter en groeien ze goed en komen beter op kleur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan