Wat is er nieuw

Geen stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikke083
  • Startdatum Startdatum
I

ikke083

Guest
Hallo
Ik kreeg vandaag een brief dat onze stroom er volgende week 9 uur uit gaat.
Hierdoor zit ik met het probleem van mijn 2 aquariums.
De temperatuur en het licht zijn niet het probleem ik zit echter wel met de filters en water circulatie.
Nu zou ik graag willen weten wat jullie voor goedkope oplossingen weten.

Luchtpomp op batterijen! Die bij de filter plaatsen en bij het oppervlakte zodat er voldoende circulatie en beweging erin blijft. Altijd handig (bedenk me dat ik er ook nog een moet aanschaffen in geval van geen elektriciteit).

Ik zou overwegen om vlak daarvoor een grote waterwissel te doen.

Ik heb ook weleens per ongeluk een nacht de filter uit gehad omdat ik was vergeten deze weer aan te zetten. Ik heb nog nooit echt hier iets van gemerkt moet ik zeggen.
Vooral bij een binnenfilter gaat het vaak wel goed omdat er veel zuurstof in de bak zit. Maar goed, garanties durf ik niet te geven natuurlijk😉

Ik kreeg ooit ook zo'n brief. Het zou kunnen dat....... max 9 uur.

Ik alles voorbereid. 5 minuten. 5 hele minuten!

Die brief is voor als het misgaat. Dan max 9 uur.

Zoals Marcel schets heb ik hier ook mee gemaakt.

Inderdaad een luchtpompje op batterijen. 1 voor de bak en 1 voor de pomp

Ik ken ze niet die op batterijen werken maar goed ze zullen er ongetwijfeld wel zijn dus.

Worden bij de sportvisserij gebruikt, om levend aas levend te houden. dus sportvissers.
Ik heb hem voor de gevangen waterluis.

Tja, ik vis nooit zoals je kan zien😀😀

Ik heb ook weleens per ongeluk een nacht de filter uit gehad omdat ik was vergeten deze weer aan te zetten. Ik heb nog nooit echt hier iets van gemerkt moet ik zeggen.
Vooral bij een binnenfilter gaat het vaak wel goed omdat er veel zuurstof in de bak zit. Maar goed, garanties durf ik niet te geven natuurlijk😉
Denkelijk heeft John wel gelijk. Onlangs hadden we hier een stroomstoring die een uur of vier duurde zonder merkbare gevolgen in mijn bak en ook ik heb mijn filter wel eens vergeten aan te zetten na een waterwissel. Nooit geen problemen gehad.

Ik denk dat veel aquarioten weleens vergeten om de filter weer aan te zetten😉

• Leuk
Waarderingen: Goud
Klein aggregaat huren voor een dag als je geen risico wil nemen is misschien een optie

Enkele weken geleden kwam ik thuis en merkte ik dat ik geen elektriciteit had.
Om onduidelijke reden was de hoofdzekering gesprongen, natuurlijk net op één van de warmste dagen..
Adhv een mechanische timer kon ik uitmaken dat alles al 12 uur plat lag...
Ik was natuurlijk vooral bezorgd over de gevolgen voor de bakken 🙁
(diepvries dacht ik pas aan nadat alle bakken terug draaiden :juggle:)

Ondertussen zijn we drie of vier weken verder en ik heb eigenlijk in geen enkele bak problemen gemerkt.
Geen opkomende algen, geen kaamlaag of andere gevolgen...

Misschien een belangrijk detail: Ik heb weinig (tot geen) vissen in de bakken dus zuurstoftekort is minder snel een probleem en de gevolgen van eventuele (gedeeltelijke) bacterie-sterfte zijn waarschijnlijk ook groter in druk bevolkte bakken..?
Ik gebruik zowel interne als externe filters.

Ik zou er ook niet zo wakker van liggen.
Maar als je er echt slecht van slaapt.
Is een aggregaat de beste optie. Dan draait alles door.

Accu met omvormer? Heb je ook geen last van een stinkend herrie makend aggregaat.
Of gewoon zoals het gros hierboven aangeeft: loat goan en zien wat het wordt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan