Gek gevormde panda?


Steph87

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2019
Berichten
180
Leeftijd
36
Na redelijk wat visuitval (het begon met slechte waarden, daarna ziektes) heb ik, nadat ik anderhalve week goede waarden en gezonde vissen heb gehad, wat nieuwe Pandas toegevoegd. Ik had er namelijk nog maar 8 over in een 120 cm bak en ik zag ze nergens meer gezellig rondzwemmen. Nu ze weer met 14 zijn zwemmen ze meteen weer vrolijk rond en zie je ze weer op de voorgrond! Maar er zit er eentje tussen die ziet er echt heel gek uit, of valt dat reuze mee? :p Die uit de winkel zijn ook veel witter dan de mijne, vooral van bovenaf zie je dat goed.

Ik maak me nergens zorgen om hoor, ben gewoon nieuwsgierig. :) Wil de Pandas graag beter leren kennen.

20191205_192813.jpg
20191205_192847.jpg
 
De vorm lijkt wat gek aan de achterkant.. eerste 60% is normaal gevormd en daarna gaat het "ineens" naar beneden lijkt het
 
Ik zie niks geks aan de vorm. Kleuren zit altijd wel wat verschil in, ligt deels aan voeding maar ook aan hoe gestresst de vissen zijn

edit; zie net je nieuwe bericht:
De vorm lijkt wat gek aan de achterkant.. eerste 60% is normaal gevormd en daarna gaat het "ineens" naar beneden lijkt het
Wellicht wat mager? Dat het bijtrekt als hij voldoende gaan eten?
 
Geen verstand van visje maar wilde je even succes wensen met je nieuwe visjes. Hoop dat je na alle ellende nu een tijdje rustig kan genieten van je nieuwe visjes. Erge leuke beestjes om te zien. :thumbs:
 
Ja ze heeft een wat holle rug ipv mooi recht maar zie daar niks geks aan eigenlijk, zou kunnen wat Mike zegt dat ze wat ondervoed is of is geweest
 
Geen verstand van visje maar wilde je even succes wensen met je nieuwe visjes. Hoop dat je na alle ellende nu een tijdje rustig kan genieten van je nieuwe visjes. Erge leuke beestjes om te zien. :thumbs:

Dankjewel! Mede zonder jou was ik nooit zover gekomen en had ik ook geen visjes meer gehad vrees ik. Nogmaals bedankt voor alle advies :)
 
Zie ik bij sommige van de mijne ook.. ze kunnen allemaal wel wat afwijken qua kleur.. en ook qua vorm inderdaad, iets meer kromming van het achterdeel van de vis (doel je daar op?).. mij viel nooit op dat het meteen iets zegt over de gezondheid.
 
Kleur van de vissen heeft ook te maken met wat voor bodem je hebt. Heb je een lichte bodem dan zijn ze lichter, donkere bodem dan zijn ze donkerder van kleur.
 
Kleur van de vissen heeft ook te maken met wat voor bodem je hebt. Heb je een lichte bodem dan zijn ze lichter, donkere bodem dan zijn ze donkerder van kleur.
Ook dat, en een Corydoras Panda is ook niet spierwit maar meer naar de rose kant, met name op de rug
 

Terug
Bovenaan