Wat is er nieuw

Gekke pleco

Stephke

New member
Lid geworden
24 september 2024
Leeftijd
33
Hallo iedereen,
Sinds kort de aquarium met inhoud van mijn grootvader overgenomen. Deze mooie Pleco zat er ook in maar af en toe vertoont deze wat kuren zoals op de foto te zien is. Persoonlijk vind ik dit geen normale houding voor een vis en af en toe ligt ze op haar rug op de bodem. Ademhaling gaat wel regelmatig. Niet heel snel maar ook niet heel traag.

Maar dat ze dit doet, baart mij zorgen. Waterwaardes zijn wel in orde.
Iemand raad, asjeblieft?

Groetjes.

Bijlagen

• 20240924_184131.jpg
    20240924_184131.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 79
Wat versta je onder waterwaardes in orde? Welke waardes heb je getest? Hoe heb je ze gemeten? Waarmee? Heb je iets met het filter gedaan?

Waterwaardes (als in álles) worden wekelijks getest met de testkoffer van jbl. De aquarium was voor de verhuis nogal verwaarloosd om onvoorziene omstandigheden, dus de filter zat vol drek. Niet een beetje vies maar écht drek.
Deze hebben we wel gezuiverd. Maar voordat dit gebeurd was, deed ze dit ook al.

Ik zou eigenlijk gewoon willen weten waarom ze dit doet

Heb je enig idee van de leeftijd van deze vis? En is het buikje goed gevuld of is ze mager? Kan het niet helemaal goed zien op de foto.

En gaat het eten goed? Wat eet ze zoal?

Zoals jij het omschrijft, dat klinkt inderdaad niet als iets normaals. Haast alsof haar batterijtje op begint te raken. Ofwel door leeftijd, ofwel door een ziekte wellicht.

Ziet er een beetje mager uit.

Vind hem mager eruit zien. Zou hem algemeterstabletten voeren of courgette

• Leuk
Waarderingen: Tig
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan