Wat is er nieuw

gekke witte spinnetjes? O.o

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjpverbaarschot
  • Startdatum Startdatum
J

jjpverbaarschot

Guest
hello allemaal, ik ben lang niet op t forum geweest.. maar kwam afgelopen week deze tegen en vraag me af wat dit voor diertjes zijn 🙂
veel plezier met raden 😛 ik weet het zelf ook niet

10505320_330823040413779_5200452200631343405_n.jpg

10543062_330823033747113_2470489546548624814_o.jpg

oh die bak ben ik leeg aan het halen het was een vuurgarnalen bak van 80cm verder alleen poelslakjes en torenslakjes erin gezien maanden lang gedraaid.. dus er heeft wel wat kunnen broeden, ik zag ook wormpjes planaria achtig, van die draaderige witte wormpjes en cyclops, ook zat er een keer soort kleine kevertjes in

hydra? :O

ik heb ff gegoogled maar dat ziet er niet best uit.. :O

SpgkjKQCSiD9oVg3q3RWx95jjYIb_tCq.jpeg

dus dit zijn hydra larven ofzo? 😛

ooohhh wacht eens even,, die hydra's eten dus jonge garnaaltjes !! ze zitten in de bak waar ik vuurgarnalen in had O.o
bedankt Blup en Bertus!

ik lees net dat de poelslak ook hydra's eten.. 😛 haha zie je op die foto die grote poelslak boven die hydra's over het glas kruipen hahah mooi hea

..he dat is wel toevallig, ik had juist alle poelslakken eruit gehaald zodat er in dat aquarium alleen vuurgarnalen en torenslakken zouden zitten. waarschijnlijk dus omdat er minder poelslakken in zaten kreeg ik meer hydra's en minder garnalen, het viel me al een poos op dat er veel minder nieuwe garnalen bij kwamen

Ben je nu met jezelf in gesprek? 😀

Het zijn inderdaad hydra's. Geen larven ervan.

~ Ivo

mja met mezelf in gesprek.. tis maar hoe je het ziet hea ik type gewoon wat in op de computer op dit forum, klik op "uitgebreid reactieformulier" en voeg een smiley toe en ik wacht een reactie af :iloveyou:

en dat 5 keer achter elkaar 😉

Maargoed, een lolletje moet kunnen. Weet je wat je wilde weten?

wel gek dat die beestjes zo in dat aquarium zijn gekomen ik vraag me af hoe, maar ik heb ook eendenkroost in de bakken gehad, zit er nu nogsteeds beetje in. ik las net op een site dat de hydras met name via eendenkroost uit de sloot kunnen komen bij wildvang van watervlooien, niet dat ik watervlooien ben gaan vangen maar ik kreeg eendenkroost in een speciekuip die op mijn balkon stond daar deed ik snoeiafval waterplanten in uit mn aquas en daar heb ik zelfs nog baby sluierstaartjes in gevonden omdat er eitjes tussen snoeiplanten zaten had ik niet gezien. maargoed die speciekuip op mn balkon is waarschijnlijk de bron van dit kwaad geweest de hydras 😳

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan