Gekker dan dit is onmogelijk..

Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
Bij aquarium houden hoort onvermijdelijk nogal wat gestruin op internet en de daarbij behorende merkwaardige vondsten.
Nou ik heb inmiddels al een heleboel gezien maar dit vind ik wel echt extreem (voorop gesteld dat het echt is hè) maar als ik zie hoe het water in de hoekjes omhoog krult door capillaire werking lijkt het mij wel authentiek toe
al ben ik wel zo iemand die altijd alles gelooft totdat het tegendeel bewezen is..


Nou echt hè..
Als je een druppeltest doet is je bakje leeg..

Screenshot_20201224-013810_Squid.jpg
 
Die ben ik ook al wel tegengekomen. Zo een setup is sowieso maar om even te showen, na dit blijven die vissen er niet in zitten. Buiten het feit dat dit geen filter bevat en wel heel weinig water is voor het volume vis, is dit zo veel anders dan een aquarium op pakweg vivarium?
 
Maar op het Vivarium is wat anders denk ik maar hier mis ik het doel moet ik zeggen. waarom zou je dit willen showen met visjes erin. Dat kan toch ook zonder dan?
 
Ik vind het ook wel weer iets kunstzinnigs hebben. Een soort vergrootglas op onze hobby en op wat wij (hopelijk niet) met onze dieren aan het doen zijn.
 
Ben deze ook tegengekomen, zitten jongen in van het kleinste visje op aarde, ben even de naam kwijt. Dit was idd iets voor de show, ik neem aan dat ze na het maken van de foto weer bij hun vriendjes gezet zijn. :)
 
Maar op het Vivarium is wat anders denk ik maar hier mis ik het doel moet ik zeggen. waarom zou je dit willen showen met visjes erin. Dat kan toch ook zonder dan?
Op het vivarium heb je natuurlijk een deftige filter er op staan. En de showaquaria althans zijn wat minder dicht bevolkt en ietsje ruimer voor de vismaat. Maar de reistijd is wel langer en de vissen zitten daar ook een pak langer in. Voelt dat niet gewoon anders omdat je dat gewoon bent? Misschien dat het vivarium een slechte vergelijking is, maar als we vissen vervoeren of als vissen te koop staan in voorverpakte zakjes (op de AquaTerra beurs in Antwerpen was dat althans het geval) is dat zo anders?

Smaken verschillen natuurlijk, maar een aquarium zonder levende have is niet echt een aquarium of wel ;) Qua doel zijn er veel dingen waar we ons vragen bij kunnen stellen. Waarom willen we zo graag die éné vreemde mutatie showen? Hoeveel mensen hebben niet vissen die zo zwaar misvormd zijn dat ze eigenlijk hun natuurlijke gedragingen niet meer deftig kunnen uitvoeren? Diverse sluierstaartgoudvissen, doorgekweekte guppen, betta's, ... Opnieuw de vraag, is dit niet gewoon anders omdat je het niet gewoon bent?
 
Terug
Bovenaan