Wat is er nieuw

gele endler gupppen

Lars045

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2013
ik heb al een tijd endler guppen. maar tot mn verbazing heb ik nu opeens 3 gele endler gupjes erbij zwemmen. wat kan ik hier het beste mee doen? hoe komt dit?

Van guppen weet ik dat ze met 1 paring tot een paar keer toe jongen kunnen werpen doordat ze het sperma opslaan. Bij endlers is dit mss ook wel zo. Wellicht hebben jouw endlers bij andere vissen gezeten en komen hier de gele vissen vandaan?

ik heb ze al meer dan een jaar. en waar ik ze gehaald heb zaten alleen endler guppen erbij.

En je pomp draai alleen in de bak met endler guppen?

Het zijn geen gele tijger endler guppen toch??
G6oTe3YRmqr55OFgIph6hnLEVvxEFBwE.png

Die gele guppen zijn zogenaamde blonde guppen. Hybride van endlers en wild(kleur) guppen.

Ik heb hier expres niet op gereageerd om te kijken wat men zou antwoorden.

Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden. Of je Endlers zijn niet zuiver en zit er een blonde Gup in de voorvaderen. Of het is een spontane mutatie.

er is niks veranderd of wat dan ook aan het aquarium. zitten alleen garnalen bij. ze zijn volledig geel en ze zijn nog niet groot genoeg om te zien of het een mannetje of vrouwtje is. wat kan ik er het beste mee doen?

Gewoon laten zitten

En na 2 dagen kan je het geslacht al zien. Vrouwtjes hebben een donker stipje bij de aarsvin.

sorry dat ik deze vragen stel. maar krijg ik dan geen mengelmoes? of de gele apart zetten want ik vind de grijze vrouwtjes met de gekleurde mannetjes toch echt mooier denk ik

Heb je foto's van de ouders? Even kijken of ze zuiver zijn.

Wildgrijs is altijd dominant over blond. Vind je de blonde niet mooi dan verwijder je ze.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan