Wat is er nieuw

Gele fantoomzalm agressief

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis-aquarium
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis-aquarium

Guest
Hallo Allen,

Sinds twee weken heb ik vissen in mijn nieuwe aquarium 70 liter. Ik heb nu 6 kardinaaltetra’s, 2 panda’s, 2 algeneters, 3 jalapeno garnalen en 6 gele fantoomzalmen.

Nu zijn de fantoomzalmen de afgelopen week erg onrustig en zit de grootste van de zes steeds achter alle vissen aan. Hij jaagt ze op en doet schijnaanvallen. Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt,

Groet,
Dennis

Wat zijn de afmetingen van je bak?

Aangezien je het over 70 liter hebt vermoed ik dat zowel de kardinaaltetra's als de fantoomzalmen veel te klein zitten, wat een oorzaak kan zijn van het gedrag.

Bedoel je Corydoras panda? Dat is een scholenvisje en hoort met minimaal 6 gehouden te worden.
Welke algeneters heb je? Dat kunnen er nogal wat zijn.
Jalapeno garnalen nooit van gehoord, ik neem aan een goed doorkleurde (rode) vuurgarnaal? Ook die doen het beter in grotere aantallen, bij voorkeur minimaal 10 stuks.

Ik denk dat ts japonica garnalen bedoelde..

Gele fantoomzalmen kunnen in kleine groepen( <12-15 exemplaren) vrij agressief en druk worden. Ook zal ik in een dergelijke bak maar 1 soort schoolvis aanraden om kleine groepen te voorkomen..

Ik bedoelde idd de japonica garnaal excuses.
Maar dit is mijn eerste bak en ik heb de vissen en bak samen laten stellen door een “expert” in de winkel.

Ze gaven aan dat dit zo kon en dat de kardinaaltetra’s en fantoomzalmen op deze manier samen konden in een bak.

Verder zijn het idd de corydoras panda die nu met zijn tweeën in de bak zitten.

Algeneter ben ik de naam van vergeten. Zit een foto in de bijlage

De bak is: 65x35x41

Alles gaat eigenlijk goed op 1 van de fantoomzalmen na. Die jaagt alleen de andere fantoomzalmen op, maar laat de rest met rust.

206E1721-6150-4EC2-A3BE-9DB8C782E1A5.jpeg

Eigenlijk zou ik alles weer terug naar de winkel brengen en je geld terug eisen.

- Eigenlijk willen alle soorten die je hebt een grotere bak. Behalve de Corydoras panda.

- De Corydoras panda is een zeer sociale vis die je in een groepje van minimaal 6 houdt op een zandbodem. En niet te warm 18-22 graden is warm zat. Ook wensen ze geregeld dierlijk voedsel/
- De 2 Sewellia lineolata willen een bak met een flinke stroming en ook niet al te warm.
- De Fantomen en de kardinalen zitten in een te kleine bak en school én de kardinalen willen ook nog redelijk warm. 26-30 graden.

En dan zie ik ook nog een lichte grove bodem. Vissen houden niet van een witte bodem, het kaatst licht terug en je ziet in dergelijke bakken ook dat de vissen niet echt goed op kleur komen. Ook is de bodem heel erg grof daar gaat veel vuil tussen zitten ,met mogelijk bodemrot als gevolg.

Dit is ook een bak waar je alleen kleine visjes in kan houden.

Al met al, diegene die je dit verkocht heeft ontzettend uit zijn nek staan kletsen en je maar wat verkocht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan