Gele meervallen


G

Greijn

Guest
Kan iemand deze specifieke soort duiden:
We hebben er 2. 1 heeft meer stekels op de neus dan de andere.

Dank vast,
Mark
IMG-20200721-WA0004.jpg
IMG-20200721-WA0005.jpg
 
L144.
Met de stekels(gewei) op de neus is het mannetje.
 
Toelichting, het is een ancistrus die geen naam heeft maar een nummer (L144) dat L-nummersysteem was uitgevonden omdat ze dermate veel vissen vonden dat ze er geen naam voor hadden en daardoor kregen die vissen een nummer met de bedoeling ze later alsnog een naam te geven maar dat proces duurt jaren en zijn ze nog steeds mee bezig, de L staat voor loricaridae dat is de groep waar deze vissoort onder valt
 
Top. Supersnel ook. Bedankt!
 
Inderdaad een man en een vrouw Ancistrus, het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat je er veel meer hebt .....
 
Jammer. Het is geen L144, maar een Ancistrus cf. Cirrhosus albino. De L144 hebben blauwe ogen (Leucistisch) ;)
 
Als ik met mijn telefoon inzoom op de eerste foto dan zijn de ogen meer blauw dan wit vind ik.
Misschien kan TS een betere foto plaatsen?
 
Ik ga morgen proberen een betere foto te maken. Heb wel stiekem het idee dat er een nestje is. Mannetje is aardig aan het wapperen voor / in een holletje.
 
Ik ga morgen proberen een betere foto te maken. Heb wel stiekem het idee dat er een nestje is. Mannetje is aardig aan het wapperen voor / in een holletje.
Dat kan hij ook doen om het vrouwtje het hof te maken, zo demonstreert hij zijn kunnen als vader.
 
Dat kan hij ook doen om het vrouwtje het hof te maken, zo demonstreert hij zijn kunnen als vader.
Zou hij dat dan meerdere dagen op rij blijven doen?
 
Als ik met mijn telefoon inzoom op de eerste foto dan zijn de ogen meer blauw dan wit vind ik.
Misschien kan TS een betere foto plaatsen?

Bijgaand de foto. Geen blauwe ogen, eerder wit.
 

Bijlagen

  • IMG_20200724_170817.jpg
    IMG_20200724_170817.jpg
    353.9 KB · Weergaven: 92
Duidelijk Ancistrus cf. cirrhosus "Albino".

Een L144 heeft een egaal gele kleur. Terwijl een Ancistrus cf. cirrhosus "Albino" nog een lichte tekening laat zien.
 
Update: hebben nu 2 baby ancistrusjes rondzwemmen en meneer is alweer aan het waaieren voor de volgende lichting. Gaat dat het hele jaar door, of hebben deze vissen ook een soort van "broedseizoen"?
 
Als je er niks aan doet gaat dat het hele jaar door en broed de man zich letterlijk dood, dus kan je beter ingrijpen, dat kan op 2 manieren: vrouw verhuizen of temperatuur verlagen naar 22 graden
 
Ok. Dat is wel goed om te weten ja. Denk dat we dan voor het vrouwtje een nieuw baasje gaan zoeken.
 

Terug
Bovenaan