Geleen (NL) - Robert knops

Lid geworden
18 mei 2012
Website
Bezoek site
Hier even een vraagje!
Ben links en rechts een weze kijken bij aqarium winkels in
Limburg.
Robert knops in geleen staat goed aangeschreven, en wil hier ook graag mijn spullen gaan halen.
De vraag is: heeft iemand ervaring met deze winkel
Heb namelijk een prijsopgave toegestuurd gekregen waar ik toch wel een beetje van schrok.
En vraag mij af of dat niet goedkoper kan.

Alvast dank jullie wel...
Gr franc

[Mod edit: naam van de winkel in de titel geplaatst]

Lid geworden
3 aug 2011
Ik vind Robert knops qua aquaria erg duur. ik heb mijn aquarium bij aquacompleet besteld en die waren met de levering erbij en grind nog stukken goedkoper dan robert knops. Van visbestand heeft hij wel redelijk wat en zijn aquariums waar de vissen in zitten zien er altijd zeer netjes uit. Maar tegenover hem in Geleen daar ligt Aquaworld en die heeft meer keuze in vissen er meer aparte soorten.

TS
F
Lid geworden
18 mei 2012
Website
Bezoek site
dank je.
Klopt aquaworld ligt daar ook. Ben daar eerlijk gezegd niet
Naar binnen gegaan want die was gesloten.

Maar k zal tegen die tijd zeker nog eens bij
Aquaworld naar binnen hobbelen :-)

Thankx

TS
F
Lid geworden
18 mei 2012
Website
Bezoek site
Ik moet zeggen dat ik daar wel over gehoord heb
Maar nog nooit ben geweest.
Ik denk dat dat komt omdat robert knops in geleen een van de beter winkels
Van nederland schijnt te zijn.

Maar kan er zeker eens gaan kijken.

Lid geworden
27 mei 2009
Website
www.hobbykwekers.nl
Ik heb er nog nooit van gehoord dus....
Maar dat kan ook zijn omdat ik aan de andere kant van Roermond woon ;)
Ik ga of naar het natuurhuis of naar hustinx in hasselt voor mijn vissen.

Lid geworden
13 jul 2011
Ik vind knops niet een van de betere winkels.
Dit is omdat ze heel vaak niet weten waar ze het over hebben.

[Mod edit: stukje tekst verwijderd, zie PB]

Lid geworden
16 feb 2010
Beste leden,

Dit topic is enkel bedoeld om de winkel te beoordelen die in de titel staat aangegeven, volgens de regels is het niet toegestaan om vergelijkingen te maken naar andere winkels.
Mijn advies is dus om een nieuw topic te openen voor de desbetreffende winkel waar je informatie voor wilt verschaffen.

Lid geworden
27 mei 2013
Bij knops geweest afgelopen week.

Zijn aquaria zien er goed uit al zag ik wel hier en daar een dode vis.

Ondanks dat hij zag / goed aanvoelde dat mijn vriendin en ik beginners zijn te veel met dure namen en termen gooien om indruk te maken, waarschijnlijk om te laten merken dat ze er iets vanaf weten. Niet echt geduldig ook niet ondanks dat we de enigste in de zaak waren. Dit was de eigenaar trouwens niet, maar een wat jongere knul in de 30.

Het vrouwtje wat er rondrende, verschrikkelijk. Overal, maar letterlijk overal op meepraten en alles wat ik zei klopte / had ik gelijk in. Mijn vriendin was al bijna weggelopen als het niet was dat ik nog wat visjes moest hebben en aquaworld dicht was.

Vind em qua prijzen voor zijn vissen ook duur. Wou me een 450 liter pomp aansmeren voor een 240 liter aquarium. De vraag waarom de 300 niet goed genoeg was werd beantwoord met weer wat dure domme termen en dat deze pomp dan langer zou meegaan. Voortaan toch maar naar de overkant.

Dan is Knops wel geen aquarium speciaal zaak, maar een complete dierenwinkel, ze moeten dan ook niet doen en adverteren dat ze alles kunnen / weten en ervaring hebben ( zie website ) want mijn eerste bezoek liet al duidelijk zien dat dit alles behalve het geval was.

Lid geworden
28 jun 2012
Knops, ben ik nog nooit geweest.
Weet alleen dat ze niet erg goedkoop zijn.

duncs zei:
Waarom niet richting Tegelen rijden ;)
Het natuurhuis hij heeft echt heel veel spul voor aquariums en kennis ;) wat net zo belangrijk is.
Is een erg goede winkel, haal er zelf ook altijd mijn spullen.

Lid geworden
14 mei 2013
Website
Bezoek site
Leuke selectie aan vissen en aquarium spul, wisselvallig qua prijzen. Sommige dingen/vissen zijn normaal geprijsd, sommigen een stuk duurder.

Lid geworden
16 feb 2014
Ben zeer tevreden over Robert Knops,
Krijg goede informatie, medewerkers weten wel waar ze het over hebben, de een wat meer dan de ander, maar dat is ook bij mij op het werk zo.
Qua prijzen geloof ik niet dat ze hier duurder zijn, mijn aquarium was daar goedkoper dan aan de overkant zelf op internet!
Prijzen van de vissen zijn vergelijkbaar, de ene keer zijn ze bij Robert Knops duurder en dan weer goedkoper.
Wanneer ik kilometers moet rijden omdat ze ergens iets goedkoper zijn knal ik er benzine erdoor. Ik ben ook voorstander om bij 1 winkel vissen te kopen, omdat mijn ervaring van vroeger ook bij mijn koi's de pleuris uit kan breken.
De service is prima en ik wordt er goed geholpen, dit is mijn winkel dikke 9

Lid geworden
11 jul 2019
Leeftijd
59
Ook bij Knops langs geweest,
eerste indruk, mooie ruime overzichtelijke zaak.
Aquariums stonden er goed bij, goede beschrijvingen,
Prijzen aan de te hoge kant, maar daar zeur ik niet over als de kwaliteit navenant is...helaas is dat niet zo. Je ziet B merken met de prijs van A merken.
Maar goed de schoorsteen moet ook roken en een nette zaak geeft ook een goed koopgevoel.
Zou ik er kopen? Nee of het moet al iets zijn dat ik nergens anders kan kopen.
Waaarom….de eigenaar straalt een ongelofelijke arrogantie uit, nee is arrogant.
Als je jezelf voordoet dat je weinig er vanaf weet wordt je gewoonweg overdonderd met helaas overdreven spullen en koopadviezen.
En als ik dan het gevoel krijg dat ik een loer gedraaid krijg ben ik snel uit de zaak.

Lid geworden
5 aug 2019
Leeftijd
54
anno 2019 is Knops een stuk professioneler geworden alles ziet er zeer verzorgt uit, veel hout, planten, ook hun zee vissen, en ze hebben ook nog behoorlijk wat vijvervissen.
Maar vergeet ook niet Aquaworld te bezoeken mooie discusvissen en andere aparte vissen. en goed advies.
je kunt ook bij beide terecht voor je CO2 flessen te vullen.
En ja inderdaad Knops is niet goedkoop.

BigSmoke

AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
4 nov 2003
Al degenen die in het Limburgze wonen weten intussen toch wel dat technische spullen en zo in Duitsland tot 40% goedkoper zijn dan in Nederland? Alleen de vissen en planten zijn er duurder.

Lid geworden
10 sep 2019
Leeftijd
38
Al degenen die in het Limburgze wonen weten intussen toch wel dat technische spullen en zo in Duitsland tot 40% goedkoper zijn dan in Nederland? Alleen de vissen en planten zijn er duurder.
Terwijl men uit Duitsland hier massaal naar de Hornbach komt, omdat het zo goedkoop is.

Lid geworden
11 jul 2019
Leeftijd
59
Tuurlijk we hebben ook nog Aquatop en Zoo&CO in omgeving Aachen
Nou vind ik aquatop wel een hele mooie zaak, maar goedkoop beslist niet. Sterker nog heel veel spullen zijn aanmerkelijk duurder dan in Nederland als je op internet zoekt.
Een voorbeeld, van aqaumunster de bacteriestart...een duits product, in een duitse zaak kost bij aqautop euro10,50 per flesje.
Beetje google, staat dat flesje in NL voor euro7,50 en als ik een set van 3 koop zelfs nog maar euro 20.
Ga je naar de fresnapf zijn de prijzen weliswaar niet goedkoper, maar daar zit dus absolute kennis.
40 jaar aquariumkennis een ervaring, een enorme vraagbaak en maak er graag een praatje...helaas rookt hij.
Voor mij is het simpel, ik wil graag iets meer betalen als ik daar voor kennis en eerlijkheid terug krijg...en dat vind ik alleen bij aquaworld en fresnapf.

Lid geworden
5 aug 2019
Leeftijd
54
Nou vind ik aquatop wel een hele mooie zaak, maar goedkoop beslist niet. Sterker nog heel veel spullen zijn aanmerkelijk duurder dan in Nederland als je op internet zoekt.
Een voorbeeld, van aqaumunster de bacteriestart...een duits product, in een duitse zaak kost bij aqautop euro10,50 per flesje.
Beetje google, staat dat flesje in NL voor euro7,50 en als ik een set van 3 koop zelfs nog maar euro 20.
Ga je naar de fresnapf zijn de prijzen weliswaar niet goedkoper, maar daar zit dus absolute kennis.
40 jaar aquariumkennis een ervaring, een enorme vraagbaak en maak er graag een praatje...helaas rookt hij.
Voor mij is het simpel, ik wil graag iets meer betalen als ik daar voor kennis en eerlijkheid terug krijg...en dat vind ik alleen bij aquaworld en fresnapf.
Over aquatop geeft ik je groot gelijk sommige dingen zijn daar goedkoper dan hier maar het meeste is erg duur, en ervaring.... lol iedere maand ander personeel..
Maar de keuze WAS daar enorm. Ze hebben weer wat rekken minder..
Ja inderdaad de chef zelf bij Zoo&coo (fresnapf) zit gewoon daar achter de balie binnen te roken als een schoorsteen. en ook hier is de keuze erg groot vooral aan mooie vissen.

Bovenaan