Wat is er nieuw

Geleidbaarheids meter.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aquaridiot
  • Startdatum Startdatum
A

aquaridiot

Guest
Ik ben een beetje op de uitkijk om een geleidbaarheids meter op te duikelen.

Wat zijn punten om op te letten wat zijn jullie ervaringen ?
 
Een vervangbare electrode is ook makkelijk maar dan betaal je weer wat meer. Ik heb er 1 van Conrad en wel de Voltcraft.
 
Er zijn blijkbaar ook controllers die je kan verbinden met een pomp of magneetventiel.
 
Ja maar de TS heeft het over een geleidbaarheidsmeter en dat is toch geen controller????
Het gaat niet om een ph meter in dit geval 😉.
 
Haha, hoe bestaat het zeg. Dat is ook nieuw voor mij. Daarom dacht ik dat je met een ph meter in de war was. Gelukkig kende jij het dus ook nog niet 😉.

Maar ik denk dat de TS meer de losse bedoeld van enkele tientjes zoals veel mensen met garnalen ook gebruiken.
 
Ik denk dat je sowieso moet letten of er ook een temperatuur sonde inzit.

Anders moet je manueel telkens gaan herrekenen, volgens mij, want het is temperatuur afhankelijk.

Ik zie dat ze zonder en met verkocht worden.

Ik weet wel wat jullie er met meten in grote lijnen, maar wat is nu concreet het voordeel van zo'n apparaat?

Gebruik je dat als bijkomend alarm om je water te verversen?
 
Ik heb het al een poos in de kop om te gaan �experimenteren� op visjes uit de zogeheten �peat swamps� in Z.O Azie. Bv Parosjes, Betta�s uit de coccina groep of choco�s.

Veel van die soortjes hebben extreem lage hardheden en PH nodig. Denk bv gerust aan PH 5 soms zelfs 4 of nog lager.

Zo laag dat het niet ongebruikelijk is ze op 100% osmose water te houden.

Bij dat soort waarden die voor sommigen behoorlijk nauw komen is een fout snel gemaakt en het bereik van druppeltestjes mijns inziens onvoldoende.

< 1 zegt mij dan niet heel veel.

Nauwkeurigheid dus. Gebruiksgemak ook.

EN indd oplopende waarden kan je er gemakkelijker mee spotten en ingrijpen voor het te laat is.
 
Ik heb er ook nog 1 van 13 euro van onlineaquariumspullen.nl
Tussen beiden zit een verschil van 20Us. Dat op een Us van 260. Verder werkt die ook prima hoor, maar op de lange termijn kan ik er niet over oordelen.
Via Aliexpres kun je die ik dus ook heb al voor rond de 3 euro bestellen.
 
Ik doelde indd gewoon op een �pen�.
 
Ik heb geen haast op zich.
 
Ja ik heb hem dus ook bij Mark besteld want toen wist ik niet dat Aliexpres dat verkocht. En onder de 22 euro heb je niks te maken met invoerrechten enzo.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan