Wat is er nieuw

Gelijmde achterwanddecoratie verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KurtH
  • Startdatum Startdatum
K

KurtH

Guest
Hallo allemaal,

ik ben volop op zoek naar mijn eerste (tweedehands) aquarium en was vrij zeker dat ik eentje gevonden heb. Bij het bezoeken kreeg ik door dat er een achterwand met rotsmotief tegen de bak gelijmd was met goed wat klodders glasachtige kit die ik via de achterzijde kon zien zitten.
Valt dit proper en krasloos te verwijderen of moet ik het zelfs niet proberen?

Bedankt!

Ja hoor kan prima met goede scherpe mesjes en voorzichtig gebruik van thinner (wordt de kit week van).

Bij mijn bak heeft helaas de kit zit wel ingevreten in het glas en blijf je de afdrukken zien. Dus als je een doorkijkbakje wil dan zou ik het er niet op gokken.

De bak komt voor een witte muur te staan, maar ik was van zin om een melkglasfolie van de achterzijde er tegen aan te kleven, niet doorkijk dus 🙂

Dan zal je geen probleem hebben met kitafdrukken in het glas.

Bedankt, moet ik toch nog eens terug gaan kijken dan 😀

Over smaak valt niet te twisten maar ik zou toch een bonkere achter en eventueel zijwand aanraden.

Kan je uitleggen waarom?

dat is natuurlijk kwestie van smaak. maar met een zwarte achterwand. oogt de bak dieper dan dat die is. persoonlijk zie ik ook liever zwart.

als je gekleurde vissen hebt komt dat er ook mooier op uit. neem je donkere visssen, dan zie je ze weer beter op een lichte achterwand.

maar je moet uiteindelijk doen wat je zelf mooi vind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan