Wat is er nieuw

'Geluidsarme' stromingspompjes

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
37
Ik kan me heeelemaal súf googelen, en specificaties en fabrikantenwebsites etc van 1001 pompen doornemen... En dan met een pomp thuiskomen die gewoon irritant bromt (JBL ProFlow u800)......

OF ik kan voortaan hier even vragen welke stromingspompen jullie fijn vinden!

- geluidsarm
- waterverplaatsing: +- 250 tot 900 L per uur
- aansluiting op invoer mogelijk van slang of spons (i.v.m. babyvisjes)

Het is voor een bak van 500 L. Linkerhoek: een Eheim Powerhead 650 (650 L/u van achter een mattenfilter). Rechterhoek: een externe JBL e902 ("900 L/u" = netto minder dan de Eheim Powerhead).

Deze stromen tegengesteld en geven ongeveer voldoende circulatie. Ietsje meer mag misschien nog.

- De externe JBL wordt binnenkort afgekoppeld, dus daarvoor moet qua stroming iets in de plaats komen. Wat zijn goede opties voor grofweg 600 tot 900 L/u?

- Eventueel een tweede, kleinere stromingspomp erbij voor het mattenfilter. Daarvoor had ik in eerste instantie de genoemde JBL ProFlow (900 L/u) gekocht. Maar die is veel te krachtig i.c.m. de Eheim en hij maakt dus herrie... Daarom zoek ik hier juist een kleinere pomp van 250-500 L. 🙂

Laatst bewerkt:
Ik heb een Eheim in de zeewaterbak en die zijn erg stil.

Ja, Eheim.
Als die lawaai gaan maken moet je de lagertjes vervangen.

Ik heb een Eheim in de zeewaterbak en die zijn erg stil.
Is dat toevallig een van deze pompen? https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/streamon/new-streamonplus

Ik vind die allemaal nogal een royale stroming hebben. 😱

Ja, Eheim.
Als die lawaai gaan maken moet je de lagertjes vervangen.
Dank beiden voor de suggestie. Ik ben over de eheim powerhead op zich ook erg tevreden. Eventueel daar een tweede van halen als ik verder niets vind. Hij is alleen een beetje lomp. 🙂

Ze zijn met enige regelmaat op marktplaats en speurders te vinden.
Scheelt toch weer.

Ja zulke pompen bedoel ik Daniel! Top, heb ik weer wat meer keus.

Ik denk dat ik mijn nederlandse vertaling voor 'powerhead' niet op orde heb. 🙂

Voor achter het filter hoeft er inderdaad geen visjesbescherming omheen.

Mogge, ik heb een pomp van dit merk, "Skimz SuperSilent", zoals het ook zegt je hoort hem niet, zit een controller bij en 's nachts draait hij op halve kracht van hetgeen jij instel.
Er zijn verschillende modi en daar heb je onderverdeelt ook weer 5 standen.

gr Ad

stromingspompen....regelbaar zoek op jebao bij alieexpres. neem dan de rw serie.

Bedankt allemaal voor het meedenken. 🙂

Zag bij de LFS de Sicce Voyager Nano (1000 L/h) staan, die leek me wel geschikt. Alleen de invoer wat afdekken zodat ie geen visjes opslokt... Daarnaast online nog een Sicce Syncra Nano (430 L/h) gevonden; die kan mooi samen met de eheim powerhead gaan pompen.

Maar even gaan testen komende week. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan