Wat is er nieuw

gemarmerde bijlzalmpjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bov
  • Startdatum Startdatum
B

Bov

Guest
Hallo ik zal me even voorstellen ik ben Bo (40)en kom uit Den Haag.Ik ben nieuw hier op het forum en moet zeker mijn weg nog vinden. Ik ben net een week of 7 bezig met mijn aquarium lido 120 heb wel het nodige gelezen maar ik ben wel een leek!
Nou had ik in de bovenlaag 5 gemarmerde bijlzalmpjes,daar is er inmiddels 1 van verdwenen (volgens mij niet eruit gesprongen) en nu is er nog 1 die zich afzonderd en wat lager zwemt,het lijkt wel of hij niet genoeg kracht heeft om boven te blijven. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Groet Bo

Als je een interne filter hebt, kijk daar eens in, dit visjes komt op de meest onmogelijke plekken terecht door zijn capriolen. Met die ene die wat lager zwemt zou ik niet echt panikeren. Een groter schooltje zou wel beter zijn voor deze echte groepsvissen.

Ik heb inderdaad een binnenfilter.Ik zal gelijk even gaan kijken.
Een groter schooltje mischien nog 5 erbij?
Dank voor je snelle reactie trouwens!

Hoi,

Ikzelf heb ook gemarmerde bijlzalmpjes..had er 8 gekocht..maar na 4 weken zijn er uit eindelijk 5 over gebleven.
Via de LFS heb ik gehoord (was totaal niet op de hoogte) dat deze visjes behoorlijk sprongen uit het water kunnen maken en dat er waarschijnlijk wel eens 1 dood kan gaan na een sprong tegen de lichtbak.
maar goed..heb er nu nog 5. Bijlzalmpjes hoeven niet persee altijd boven in te zwemmen. Zijn ze angstig..gaan ze juist een stukje lager zwemmen..dus normaal gedrag. Ze hoeven ook niet persee bij elkaar te zwemmen.
Ik zie dat in mij bak ook wel eens voorkomen.
Nu heb ik 2 bakken tegen elkaar aangeplakt (een 200 lt bak en een 60 lt bak) en is vorige week dus 1 van de bijlzalmpjes..over gespongen van de 200 lt bak..naar het 60 lt gedeelte..waar ik mijn Amano garnalen heb zitten.