Wat is er nieuw

geneest dit nog ??!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
F

fishkeeper

Guest
Heb vandaag mijn vissen overgezet naar een tijdelijke 80cm bak omdat ik mijn rio180 volledig opnieuw ga inrichten.

Bij het over zetten is een van mijn grote corydoras vast komen te zitten in het visnetje met zijn rug en zijvin, heb hem zo voorzichtig mogelijk proberen losmaken in het water.
Maar merk nu dat zijn rugvin gescheurd is en zijn zijvin gebruik hij niet die hangt hij dicht tegen zijn lijfje terwijl hij zijn vinnetje aan de andrere kant wel gebruikt
maar hij heeft wel geen last om te zwemmen
maar vind het zo erg voor hem
Ik hoop dat hij geen pijn lijd ofzo hier een foto dan zien jullie over welke soort het gaat ( de steentjes is maar tijdelijk in mijn rio180 zitten ze op loirezand maar had niks anders voor op de bodem )
IMG_03611_zpsaf25fefb.gif


IMG_03621_zpsc1808ae2.gif
 
Afwachten maar, bij sommige vissen groeit een scheurtje wel weer dicht
Voortaan of een dicht netje gebruiken of een hele grove waar de cory's niet in vast komen te zitten.
Ik zou hem wel in de gaten houden op evt ontstekingen, hij is toch beschadigd en dat zou kunnen ontsteken 😉
 
en dat zij vinnetje wat hij niet gebruik is dat misschien gebroken of ontwricht ?
want dat is niet gescheurd ofzo
voor hem los te halen heb ik zijn vinnetje vast genomen en dan voorzichtig aan het netje gerpult (zodat ik het niet van hem afscheurde)
 
Tijdelijk in die grintbak bedoel je?
Hoe geef jij ze te eten,zodat het er niet tussen zakt.
 
ze zitten nu tijdelijk maximum een maand in die 80cm bak met grind
voor te eten kleef een spirulina tab of een sera o nip tab tegen het glas op de bodem
 
Ik zie nu pas dat grove grind, ik zat meer naar de vis te kijken.
Daar kunnen de cory's zich ook aan beschadigen op zoek naar voer, wat ze toch doen ook al plak je het tegen de ruit.Het blijven scharrelaars .Vind het wel eng, een maand in dat grove grind, is vaak scherp ook.Kan je het er niet voorzichtig uit halen en toch een klein laagje zand erin?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan