Genoeg planten/inrichting?


tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Berichten
428
Locatie
Sneek
Website
www.martijnbouius.nl
Voor mijn Juwel 260 (zie signature) wil ik meer planten plaatsen. Ook wil ik een stuk hout erin. Nu heb ik een boodschappenlijstje gemaakt. De vraag is: heb ik zo genoeg plantjes om een goed begin te maken? Het idee is dat het niet te ingewikkelde planten zijn. Het hout wil ik laten begroeiien met mos. Ik heb ook lateriet besteld voor bij de wortels van moerasplanten.

4MJWz_et4YZPsfNfU86TLkj0kn5xyo20.png



De huidige staat van het aquarium:

2VF3H4P.jpg
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal,een goed begin voor wat? is persoonlijk natuurlijk hoe of wat je met de inrichting van je bak doet.
Persoonlijk vind ik het stuk hout echt enorm want ondanks dat je best een flink aquarium hebt neemt het hout een groot gedeelte van alle ruimte in waardoor de bak heel klein oogt.
 
Ik zal het even wat verder toelichten sorry. Het stuk hout is er al uit en verkocht omdat het te groot was. Daardoor is de inrichting zoals je ziet maar xonder het hout.Dus weinig achtergrondplanten. heb 4 achtergrondplanten in het mandje en 2 middenplanten (javavaren). Ik was benieuwd of dit genoeg is om aan de zijkanten een mooie dichte beplanting te krijgen.

Daarnaast heb ik een stuk hout van ~35 cm gekozen. is dat beter kwa grootte?

OEjFyhbaJFBga1cGZ52GuMOtUu5xeRaA.jpeg


dit is de bak zonder hout, zit alleen nu "gras" in voor voor/midden. weinig achtergrond dus. wil de zijkanten dichter beplanten. Is dit dan genoeg voor een leuk begin? of moet ik meer planten hebben.
 
Ah oke op die fiets! ;)

Ik zou het ff aankijken straks met je nieuwe planten,misschien is het helemaal naar je zin zo en anders kan je er altijd nog bijnemen.
 

Terug
Bovenaan