Wat is er nieuw

Geophagus Orange head Sp Tapajos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerben1996
  • Startdatum Startdatum
G

Gerben1996

Guest
Heeft iemand een idee wat de minimale afmetingen zijn voor deze vissen?
Mvg Gerben

Ok� bedankt!
Had al wat opgezocht en vond op verschillende amerikaanse sites dat ze in aquariums van 50 - 75 gallons te houden waren. Vond dit al vreemd daarom dat ik even kwam na checken.

Ik heb een 150 * 60 * 50.
Nu las ik ook ergens dat ze best per koppel gehouden worden ipv groep?

Gelijk een drukkere uit geophagus familie. 150cm misschien voor de kleinere soorten, al vind ik dat al op het randje.

Kijk anders eens bij guianacara of biotodoma 😉

Bedankt voor de antwoorden
@NickM Ik heb verschillende sites bekeken en de meeste zeggen dat ze rond de 5 ,6 max 7 inch (17.5 cm) worden.
Wil uw informatie niet in twijfel trekken maar wil er zeker van zijn 🙂
Bron : http://www.cichlid-forum.com/profiles/s ... php?id=465

@Meksjoef Heeft u ervaring met deze soort?
De soorten die u aangeeft vind ik ook zeer mooi, ga ik me wat meer over inlezen 🙂

Wat ik begrepen heb is dat de mannen groter (20+ cm) en de dames kleiner (17cm) worden. Wat Meksjoef ook zegt, ze zijn vrij druk. Dus heben ze ruimte nodig. De opties die hij aangeeft zijn 2 hele goeie voor uw bak.

Kan de Guianacara ook in groep gehouden worden of enkel per koppel?

Ik heb meerdere soorten guianacara gehad en ben van mening dat ze het beter doen in een groep.

Omdat je toch met beperkte afmetingen zit zou ik het houden bij 4 a 5 dieren.

Bedankt allemaal voor de hulp!
Het idee was eigenlijk voor een school maanvissen te gaan.
toen kwam ik ineens deze geophagussen tegen.
Zal de vissen die jullie adviseren eens bekijken 🙂

Nog een vraagje wat zou de beste verhouding zijn m/v van groep cichliden

Komt de hoofdkleur van de orange head tapajos enkel uit bij de dominanste man, of zou dit bij elke vis van de groep moeten zijn?

Cichliden koop je meestal in een groep van jonge dieren. Geslachten zijn dan vaak nog niet te zien en er hebben zich nog geen koppels gevormd. Dat doen ze zelf. Een mannetje en vrouwtje die bij elkaar gezet worden zijn niet automatisch een koppel. Ook is het afwachten wat de verhouding man/vrouw is binnen een groep.
Bij Cichliden zijn de vrouwtjes vaak onopvallend gekleurd vergeleken met de mannetjes. Mannetjes diensten dominant zijn willen niet teveel opvallen bij het dominantste mannetje omdat ze dan weer op hun donder krijgen. Je mag daarom verwachten dat het dominantste mannetje het mooist gekleurd is.

Hobbygroet,
Jos Hut

Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik heb een groep van 7 aangekocht als orangeheads, de man van wie ik het gehaald had zei dat ze nu wat onder stress waren en daarom de kleuren nog niet goed uitkwamen.
Na wat op te zoeken denk ik dat ik eerder een groep van 7 geophagus sp. Pindare's heb aangekocht.
Het zijn al volwassen vissen.

Nog niet, zal foto's proberen te maken maar ze zijn nogal schuw.

3aRAstZ_L55H00XOpy8VUj1Y-B8AQh02.jpeg

Ze verstoppen zich op de donkerste plekken van de bak, ze zitten er nu 2 dagen in.

Heb er ook even een totaal van de bak erbij gezet. Het licht moet ik nog aanpassen, momenteel enkel verlicht door een buislamp. Ik hou van een donkere bak maar mag toch iets lichter 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan