Wat is er nieuw

Geophagus sp 'Pindaré'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerben1996
  • Startdatum Startdatum
G

Gerben1996

Guest
Hallo
Ik heb onlangs een groep van deze vissen gekocht.
Ik vind relatief weinig informatie hierover op het internet...
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Gerben

Had deze inderdaad al gevonden, heb mijn vraag eigenlijk ook maar half gesteld zie ik. 😳

Ik zou er graag een biotoop bak van willen maken en zocht eigenlijk meer informatie over waar deze vissen voorkomen en samen bij welke vissen.
Heb gevonden dat ze in white waters voorkwamen maar niet echt in combinatie met welke vissen.

Apistogramma veronderstel ik niet aangezien dit zandhappers zijn en dus graag een lege bodem hebben zonder al te veel bladeren en takken itt de apisto's.

🙂

GBIF.org is een perfecte bron om op zoek te gaan. Eerst en vooral zou je moeten te weten waar in de Rio Pindare de vissen voorkomen. Vervolgens kun je dan heel gericht gaan zoeken via de kaarten in hun databank.

De Geophagus wordt hier (Zuid Amerika) letterlijk "Eartheater" genoemd. Geo = aarde
Voornaamste voorkomen grote rivieren en zijtakken hiervan met een matige tot sterke stroming.
Andere vissen o.a. Crenicichla multispinosa, Parodon guyanensis, Moenkhausia georgiae, Harttia surinamensis en andere Gephagus soorten.
PH bereik 6 - 8
dH 5 -19
Temp 22 - 25

Kwa biothoop: zand, (rol)stenen en grote takken/stronken. Planten in mindere mate en dan alleen de zeer sterke soorten.

Bedankt beide!
Ik heb ook al proberen te zoeken in welk precies deel deze voorkomt maar vind redelijk weinig informatie 🙂

Bedankt!
Klopt het dat de pindar� ook de parnaibae genoemd wordt?

Op cichlidae.com staat de G. parnaibae genoemd als soort en de G. sp. pindare als 'potentially undescribed species', een waarschijnlijk aparte soort dus, vandaar ook de term 'sp.'

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan