Wat is er nieuw

Geplant als bosje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dulab
  • Startdatum Startdatum
D

Dulab

Guest
beste forumleden,
Ik heb dus mijn planten geplant alleen heb ik (met mijn domme kop) de cryptocoryne tropica geplant als bosje, zoals ze dus in het potje zaten... dit heb ik gedaan omdat ik dacht dat het zo sterk bij elkaar zat (de wortels en de plantjes) dat ik uit voorzoorg het maar gewoon zo heb geplant zonder iets te beschadigen. Mijn wens is alleen om deze plant wel mooi groter te laten groeien omdat hij dus (volgens de plattegrond van APO) rechts achter in de hoek geplant is (de twee kleine bosjes op de foto). Nu is mijn vraag dus of dat deze mooie plant nog wel genoeg kan groeien als hij zo geplant is of dat ik ze toch uit elkaar moet proberen te krijgen en opnieuw moet planten?
(Ze staan er nu ruim 30 uur in)
Deze fotos zijn van het moment toen ze er net in stonden.

1DBF2B43-FAC0-4848-ACEC-BA2FFC346ECB.jpeg
32FB2095-1394-4AB3-8B6A-12EE36D53D36.jpeg

Gewoon eruit trekken. De wortel kun je het beste doorknippen. Zorg eerst wel dat alle takjes niet meer in de knoop zitten met elkaar.

Nou ik zelf plaats ze vanuit het potje zo als bosje in de bak hoor. Stengelplanten moet je wel altijd met genoeg tussenruimte planten.

Ah oke dan laat ik ze denk ik lekker zo staan! 😀 dankje

Daar ben je zeker en vast niet rouwig om he.😉

Haha, soms halen mensen ze wel wat uitelkaar om zo sneller een veldje te kunnen krijgen. Ze maken vanzelf vaak wel uitlopers aan en dan krijg je ook wel uitbreiding van deze plant.

Als je vooruitdenkt is het wel de slimmere manier. Je hebt nu een bosje staan dat volledig aan elkaar vast zit. Stel dat de bos over 2 maanden 2x zo groot breed is geworden door uitlopers. Je planten gaan dus goed. Maar van de plantjes in je oude bos zijn er een stuk of 5 doodgegaan. Dan moet je dus de hele bos eruit trekken en opnieuw planten (zo herplanten kan niet na zoveel tijd door de wortelgroei, op zo'n moment moet je ze dus sowieso knippen) in plaats van dat je er 5 losse uit kunt trekken.

Je bak is net nieuw dus ik zou uit besparing van moeite niet zoals als dit laten zitten.

Een goed begin is het halve werk!

Dan toch nog eruit halen en wat verder op afstand planten tja het zal je nadien een hoop leed besparen.

Nou ik doe dat al 10 jaar niet bijna en hoef als ze groter worden ze eigenlijk nooit alsnog uit elkaar te trekken want de uitlopers komen wel iets verder naast de plant tevoorschijn.
Een volle bos met Crypto vindt ik juist mooi staan maar ja zo heeft iedereen zn eigen methode natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan