Gescheurde staart

  • Onderwerp starter Thibault Salen
  • Startdatum

T

Thibault Salen

Guest
Hallo
Ik heb een paar maand geleden guppy’s gekocht 2mannentjes en 2 vrouwtjes (ondertussen al baby’s gekregen) maar 1 hele mooie blauwe (mannetje) heeft een gescheurde staart, heeft niet veel kracht want hij zakt naar de bodem, en omdat hij geen kracht heeft is hij aan de filter vadt komen te zitten en heeft nu eigenlijk zoals bij een een zuigplek maar bij hem is het een bubbel, ik heb hem in een potje gedaan nu ongeveer 4cm water in zodat als hij dood gaat en het een ziekte of bacterie is dat de andere het ook niet krijge (ik heb bij de guppy’s ook 4 blauwe haaien die samen kunnen leven ik weet niet of dat het probleem is zou iemand kunnen laten weten of zeggen wat ik moet doen en of het heelt of niet?! Ik zet hieronder ook een foto van hoe het er nu aan toe gaat.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    120.1 KB · Weergaven: 71
Hallo Thibault,

Vervelend om te horen dat het niet goed gaat met je guppy. Het kan goed zijn dat hij de zogenaamde 'fish bladder disease' heeft. Goed dat je hem in quarantaine hebt gedaan, maar kijk of je ook een fatsoenlijke quarantaine bak hebt waarin een vis behoorlijk kan herstellen. Mijn eerlijke inschatting is dat de vis het niet gaat redden, maar je weet het maar nooit.. zijn soms echt vechtertjes! Zou in ieder geval een oplossing zoeken voor je vier blauwe haaien! Tenzij je een gigantische bak hebt natuurlijk.
 
Bovendien is de scheur in de staart uiteraard mogelijk een indicatie van een gevecht tussen vissen
 
als de scheur niet tot aan de vinbasis is zal het genezen.

Maar die blauwe haatjes... Pangasius sutchi?
Die horen niet bij guppen.
Sterker nog, die horen niet thuis in een aquarium.
 

Terug
Bovenaan