Wat is er nieuw

Geschikt(e) filter/pomp

Josio_01

Well-known member
Lid geworden
18 maart 2020
Leeftijd
23
Ik heb sinds enkele weken (24 maart) een bak/aquarium van 40x25x25 met een aantal guppen.
Deze op precies te zijn: https://petsplace.nl/waterhome-aquarium-volglas-aquaria-4010859119798-pps.html

Nu vraag ik mij af of hier een geschikt(e) filter/pomp voor is. Waar kan ik dan op zoeken? Of weet iemand er een aan te raden?
En is het daarnaast eigenlijk ook mogelijk om de uitwerpselen uit het aquarium te filteren?

Bij voorbaat dank!

Voor jouw bakje zijn er kleine filters die je als een rugzakje aan de buitenkant van de bak kunt hangen. Uitwerpselen kun je afhevelen als je waterwisse ltoepast, gewoon door met een slang over de bodem gaan en het andere uiteinde in een emmer, ff aanzuigen klaar.

Ik weet niet hoeveel uitwerpselen je precies verwacht in zo'n klein bakje (veel vis kun je er niet in kwijt) maar even afhevelen is afdoende. Je kunt er diverse filters op kwijt, een hang-on-back zoals die van Dennerle bijvoorbeeld, of een Eden501, of een Aquael Versamax, om maar wat te noemen.

Ik denk dat voor Guppen het bakje aan de krappe kant is maar bij dit soort kleine bakjes heb ik de Aquaflow 100 draaien.

Zou voor zo’n klein bakje ook voor een HOB gaan.

Heb je dan nu de vissen er in zonder filter?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan