Wat is er nieuw

geselecteerd cr kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter nick_vis
  • Startdatum Startdatum
N

nick_vis

Guest
hee,
ik heb nu garnaaltjes 😀
heb zeven mannen en drie vrouwen
van de drie vrouwen hebben er drie een eivlek
van de mannetjes zijn er vier prachtig gekleurd

twee vrouwtjes zijn best wel doorzichtig....
de andere is wel erg mooi 🙂

kan ik bijvoorbeeld het mooiste mannetje met het mooiste vrouwtje in de kweekbak zetten zodat ik geen slecht gekleurde jongen krijg?

ik hoor het wel 🙂

groetjes nick

het zou toch gewoon moeten kunnen?
heb het ook al eerder op het forum gezien.....

Ja dat kan maar dan zou ik kiezen voor een kweekbakje in het bestaande aquarium zodat de waterkwaliteit hetzelfde is etc etc.

Garnalen zijn groepsdiertjes en om ze enkel met z'n tweeen apart te zetten doe je ze geen plezier mee Nick.
Zou het allemaal eerst eens aankijken of er nakweek groot wordt want dat is regelmatig een probleem.

oke 🙂
ja das waar, misschien eerst even aankijken 😉
~maar als ze nu in hetzelfde aquarium hangen met wat mos?

Zijn jouw garnalen natuurlijk maar ik zou het niet doen,in zo'n kweekbakje kan je als uitzondering wel eens een vrouwtje met eitjes zetten maar er al 2 in te doen om ze te laten kweken is gewoon niks.
Heb je dat filmpje onder m'n bericht weleens bekeken? zie je dat al gebeuren in zo'n bakje,die garnaal is gelijk dood als ze met dat zachte lichaam tegen je kweekbakje stuitert bv.

oh, dan doe ik het maar niet 🙁
gaan ze dan ook vervellen?

Vrouwtjes moeten eerst vervellen want dan kan ze pas door een mannetje bevrucht worden.

oh, ze hebben wel al een eivlek...
maar moeten ze dan nog vervellen?
-dit is niet om door te drammen maar dan leer ik gewoon weet wat 😉

en bijvoorbeeld twee vrouwen er bij zetten maakt het ook niet beter?

Voortplanting van een garnaal,vrouwtje krijgt eivlek en gaat vervellen waardoor ze een stofje loslaat in het water waardoor de mannetjes weten dat ze klaar is om bevrucht te worden.
Tijdens dat proces zie je alle mannetjes als gekken door de bak vliegen op zoek naar het vrouwtje (of meerdere vrouwtjes want dat kan natuurlijk ook).
Het mannetje grijpt het vrouwtje en plakt z'n zaad ergens tussen de pootjes van het vrouwtje,eitjes van de eivlek in haar nek zakken naar onderen en vrouwtje schuift ze met haar pootjes achter naar haar onderlijf waardoor de eitjes langs het zaad gaan en zo bevrucht worden.
Afhankelijk van de temperatuur zal het 3 tot 4 weken duren voor de eitjes ontwikkeld zijn tot garnaaltjes en laat ze de kleintjes los op een rustig en beschut plekje in de bak.

oke, ze hebben dus alle ruimte nodig 😛
maar waarom zegt martin dan dat het wel kan?

Daar geef ik geen commentaar op Nick 😉

Zou ze gewoon eerst eens aan je bak laten wennen en zelf goed naar hun gedrag kijken om ze zo te leren kennen,dan komt het specifieke gedoe met uitselecteren nog wel.
Ook van hele mooie garnalen kan mindere nakweek komen bv

oke, dan doe ik dat 😉

En uit een lelijke kan een mooie komen he 😉en andersom ook hahaha dus geduld

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan