Wat is er nieuw

Geslacht bepalen Trichogaster Chuna "gold"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boro0
  • Startdatum Startdatum
B

Boro0

Guest
Hi all,

Ik heb eergisteren een, wat ik hoop, koppel honingsgoerami's gekocht. Zouden jullie kunnen bevestigen of ontkrachten dat dit een man en een vrouw is?

Dank!

Vrouwtje?
693427boro0_0_85_deskto.jpg

578751boro0_0_85_deskto.jpg

Man?
937478boro0_0_85_deskto.jpg

De foto is redelijk ver weg, dus het is moeilijk te bepalen. Zijn de vissen al volwassen? Bij de man lijkt het alsof hij bijna geen zwart heeft, dus ik denk of 2 vrouwtjes of een jong/onderdanig mannetje.
Grt Thomas

Zie ze maar eens van dichtbij te fotograferen nu ze nog wat schuw zijn na 1 dag haha.

Die waarvan ik vermoed dat het een man is kleurt soms wel wat zwarter bij z'n buik tot zn mond. Bij de vermoeidelijke vrouw totaal geen zwart te zien. Wat niet goed te zien is op de foto: bij de vermoedelijke man zijn alle (staart?)vinnen oranje i.p.v. geel.

Dan denk ik dat je inderdaad een koppel hebt. Aan de hand van je beschrijving dan

Dit zijn zo te zien een vrouw en een man.
De vrouw is wat minder 'langwerpig' gebouwd als de man.
Ik dacht trouwens dat de mannen van de gouden honinggoerami geen zwart meer hadden.

de mijne heeft ook nog zwart erin zitten dus schijnbaar wel 🙂

Als ik je beschrijving zo lees dan is het een koppel maar het is lastig te zien. De man heeft inderdaad dat zwarte.
maar is de Chuna Gold niet een andere dan de Honinggourami??

jessicapilon zei:
Als ik je beschrijving zo lees dan is het een koppel maar het is lastig te zien. De man heeft inderdaad dat zwarte.
maar is de Chuna Gold niet een andere dan de Honinggourami??

De 'Gold' is een afwijkend gekleurde kweekvariant van Trichogaster chuna, de honinggoerami. W�l dezelfde soort, dus.

Gelet op de lichaamsbouw en de donkerder gekleurde borst van de "man" denk ik wel dat je een koppel hebt. Maar als de vissen wat meer volgroeid zijn is het beter te zien.

Ja het is een kweekvariant dat is juist. Je hebt helemaal gelijk. Het woord Honinggourami bracht me in de war maar dit is inderdaad de Gold kweekvorm.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan