Wat is er nieuw

geslacht Colisa Chuna Gold?

• Onderwerp starter Onderwerp starter IngeXthirza
  • Startdatum Startdatum
I

IngeXthirza

Guest
Hallo ik heb 2 honing gouramis gekocht en de verkoper zij dat het een koppel zou zijn maar ze zitten nu een week in mijn bak en hebben weinig tot geen kleurverschil... weten jullie welkeer geslachten dit zijn?
ukyr_E-Rk-eWQTnq1gniixKdXK5DikN9.jpeg

Draai je laptop/mobiel/tablet een slag links sorry het wil niet anders. ..

Kleur zegt niet altijd iets.

Je moet kijken naar de vinnen.
Ik weet dat de vin bij mannen wat puntiger is.
Waar hij puntiger is weet ik eerlijk gezegd ook niet 100% zeker.

Hier kan iemand je anders wel verder mee helpen!

Boven zijn de vinnen hetzelfde onder is er bij de 1 een soort puntje en bij de andere iets boller, en bij 1 is het onder blauw en bij de ander is het onder oranje..

Vrouw (links) en de man (rechts) ik zie het al aan de bouw.

Ze wensen zeer veel drijfplanten veel randbeplanting en geen sterke stroming. Niet te warm (22 graden is warm zat) en absoluut geen drukke medebewoners zoals bv Platy's en Guppen.

Drijfplantjes ben ik naar opzoek en komen eraan, bedankt! hopelijk ooit eens een schuimnest mogen zien 🙂

Als je de bak koel houdt zodat ze niet constant in de "paarstand" staan en rustig afwacht zal je als het zomer wordt en het water warmer wordt vanzelf zien dat de man schuimnesten gaat bouwen. Voordeel van ze op deze manier houden is dat ze een stuk ouder worden dan continu (te)warm houden. Ook wensen ze geregeld wat levend of diepvriesvoer. Een standaardvlok is beslist onvoldoende.

De afgelopen 30 jaar heb ik deze vis geregeld gehad, en ook nagekweekt.

Als je een achterwand hebt of een zwart karton achter je bak plakt komen ze ook veel mooier op kleur.

Ik heb limnobium over, kan het vandaag opsturen als je wilt, als je je adres stuurt? Zie ook mijn aangeboden topic...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan