Wat is er nieuw

geslacht guppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manouk
  • Startdatum Startdatum
M

Manouk

Guest
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een half jaar heb ik een mooi trio snakeskin guppen. Nu zit ik met een probleempje/vraagje. Mijn guppen hebben nu 5 worpen gehad, allemaal mooie snakeskin gupjes, maar het zijn allemaal vrouwen.... Nu heb ik zo'n 15-20 jongen van 4 dagen oud rondzwemmen, alweer geen ��n man erbij...
Waardoor komt dit? Is het mannetje misschien transgender of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben hartstikke blij met alle vrouwen, maar een nieuw mannetje is wel noodzakelijk om de vissen steeds wat mooier te maken!

Groetjes en alvast bedankt,
Manouk

Hou oud zijn alle worpen?

Ik heb helaas niet de datums genoteerd. Maar de oudste worp zal zo'n 4 maanden oud zijn, de jongste is nu 4 dagen. Elke maand heb ik wel een worp gehad.

Grappig dat je dit zegt. Bij mij blijven er ook enkel vrouwen over.

Ze blijven niet over, er worden gewoon geen mannen geboren. Alleen vrouwen 😉

Maar guppen worden toch niet geboren met gonopodium? Dat duurt toch even voor ze het ontwikkelen? Je hebt het over 4 dagen oude baby gupjes waar 'alweer geen man bij zit', Misschien moet je even geduld hebben tot ze halfwas zijn en dan nog eens kijken.

Bij jonge Guppen kan je na 2 dagen al zien of het een man of vrouw is. De vrouwen hebben een zwart stipje bij de aarsvin.

Inderdaad, ik heb al jaren guppen en het is na een aantal dagen te zien, je moet even goed weten waar je moet kijken maar dan heb je ook wat....
Ik weet zeker dat het allemaal vrouwen zijn, dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af hoe het komt, omdat de genen van mijn man niet helemaal kloppen ofzo?

Klopt Stan, ik weet het antwoord nu! Nog heel erg bedankt daarvoor 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan