Wat is er nieuw

Geslacht honinggoerami

• Onderwerp starter Onderwerp starter SamOver
  • Startdatum Startdatum
S

SamOver

Guest
Hallo
Ik vroeg me af of jullie mij zouden kunnen helpen met de geslachtsonderscheiding van de honinggoerami. Hier wat foto's

Goerami 1: Mannetje
383447_0_82_p1030041.jpg

Goerami 2: Vrouwtje
954894_0_82_p1030042.jpg

Goerami 3: Geen idee
747719_0_82_p1030044.jpg

Bedankt voor jullie hulp! Ik hoop dat de afbeeldingen duidelijk genoeg zijn. Anders probeer ik er nog een paar te plaatsen.

Voor mij zijn ze niet duidelijk genoeg, alle 3 lijken ze mijn vrouwtjes op het moment... Heb je ze net gehaald? Er zit nog geen kleur op naar mijn idee...

Ze zitten sinds gisteren in mijn bak. Kunnen vrouwtjes ook een zwarte streep op de onderste vin krijgen?

Hier nog wat duidelijkere foto's (Sorry, maar ik weet niet of goerami 1 bij me eerste foto's hetzelfde is als goerami 1 hieronder)

Goerami 1:
825799_0_82_p1030045.jpg

Goerami 2:
149687_0_82_p1030047.jpg

Goerami 3:
843296_0_82_p1030048.jpg

Ik meen dat 1 en 3 vrouwtjes zijn en 2 is een mannetje. Probeer eens wat drijfplanten toe te voegen. Dan voelen ze zich beter thuis en zullen ze waarschijnlijk hun echte kleuren laten zien.

Op foto 2 links boven zie je al een drijfplantje. Maar hoelang duurt het ongeveer tot ze op kleur zijn? Want deze zijn nog redelijk jong.
Bedankt voor je reactie!

Ik zie hier naar mijn oordeel 3 vrouwtjes. Te zien aan hun horizontale streep.

Als ik afga op de bouw 3 mannen (mannen kunnen die streep ook hebben). En mannen kunnen zich ook "vermommen"als vrouw.

Dus het wordt nog even wachten tot ze ouder zijn. Of heb ik het mis?

Is inderdaad moeilijk te zien vooral bij jonge dieren. Normaal zou je het moeten kunnen zien aan de rug en aarsvin maar is bij deze 3 lastig te zien. Mannen kunnen die horizontale streep inderdaad ook hebben. Vrouwtjes zijn vaak wel iets forser dan de mannetjes hieraan zou je het ook kunnen zien. Maar heb je in de winkel niet kunnen zien dan wat mannetjes en vrouwtjes waren? Dit kon ik toen wel en aan de hand hiervan heb ik mijn keuze gemaakt. Als ik toen nog geen duidelijk onderscheid had kunnen maken had ik ze nog niet meegenomen maar dit is mijn mening 🙂
ik heb ze ook gehad en bij mij duurde het ook even voordat ze op kleur waren maar zoals eerder gezegd heb ik toen al wel gezien in de winkel dat ik een mannetje en 2 vrouwtjes had. Het belangrijkste is ervoor te zorgen dat er meer drijfplanten in het aquarium komen. Mag zeker minimaal de helft van het aquarium zijn.
Dan veel diepvries of levend voer geven dan zou je het binnen korte tijd zeker wel moeten kunnen zien.
Dus je kunt wel dingen doen om ze sneller op kleur te krijgen en anders is het inderdaad afwachten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan