Geslacht honinggoerami's


S

Scarlett

Guest
Hoi allemaal!

Een aantal maanden geleden ben ik met mijn eerste aquarium begonnen. Het aquarium bevat japonicagarnalen (die waren als eerste) en langzaamaan heb ik eerst tetra's toegevoegd en later twee honinggoerami's. Volgens de winkel was het een koppeltje, de ene vis had een mooie zwarte streep (Fred), de ander was wat geler van kleur (Ed) (foto 1).
De laatste paar dagen kan ik Ed en Fred wat moeilijker van elkaar onderscheiden. Fred begint steeds meer op Ed te lijken! (Foto 2 is Fred nu, foto 3 Ed). Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat Fred eigenlijk een mannetje is, maar in het begin op een vrouwtje leek? Qua gedrag lijken ze zich niet aan elkaar te storen, maar trekken ze ook niet heel veel met elkaar op (Ed zwemt voornamelijk samen met de tetra's, Fred is wat vaker alleen).

20200812_110059.jpg

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Groeten, Scarlett
 
Heb je nog een foto van vis no 2?

Kleur lijkt man, vorm op een dame. Een betere foto brengt misschien meer zekerheid
 
Hoi,

Ik heb hier nog een foto. Vandaag is de streep weer iets duidelijker, maar ik twijfel erg door de vorm van de vinnen en de zwarte stip op de onderste vin. Ik las ergens dat de streep ook een stresstreep kan zijn, maar daar kan ik verder niets meer over vinden. Hopelijk kun jij me iets verder helpen :)
 

Bijlagen

  • D5D54679-D698-427A-91A0-6F8654E927E2.jpeg
    D5D54679-D698-427A-91A0-6F8654E927E2.jpeg
    114.2 KB · Weergaven: 63
Dit is een kweekvorm waardoor het geslacht vooral bij jongere dieren zo mogelijk nòg moeilijker te zien is dan bij de wildkleur, maar op grond van de vorm van de rugvin zou ik denken dat je een man en een vrouw hebt.
Fred zou dan de vrouw zijn, wat de naam een beetje vreemd maakt ..... Frederica dan misschien ???
 
Hoi,

Bedankt!
Fijn om te horen dat Fred (wat gelukkig gewoon een afkorting is van Frederique) toch een vrouwtje is :)
 

Terug
Bovenaan