Wat is er nieuw

Geslacht maanvis

• Onderwerp starter Onderwerp starter R&J Oscar Attack
  • Startdatum Startdatum
R

R&J Oscar Attack

Guest
Hee hallo,

Sinds kort hebben we 2 Maanvissen.
Ik was nu eigenlijk wel benieuwd naar het geslacht.
Kan je het �berhaupt wel zien?
Kan iemand het misschien zien?
839899rj_oscar_attack_0_82_maanvis2.jpg

636532rj_oscar_attack_0_82_maanvis1.jpg

Geslachtsonderscheid is eigenlijk alleen maar in de paartijd te zien. De man heeft dan een spitse geslachtspapil, het vrouwtje een stompe

Misschien een domme vraag maar wanneer is de paartijd?
Of zit er geen tijd aan? Gebeurd dit in het voorjaar of? hahaha

In onze aquaria maakt dat niks uit. Water verversen met iets kouder water stimuleert wel.

In de vrije natuur is dat tijdens de regentijd, dan is er namelijk voedsel in overvloed en zijn grote stukken land overstroomd zodat ze kunnen schuilen tussen boomwortels. Als je wildvang hebt (en zo te zien heb je die niet) zullen ze dus in de periode december-februari paarneigingen krijgen. Ik heb dat zelf meegemaakt, mijn maanvissen waren in die periode erg actief. Naarmate echter er meer mee gekweekt is zal dat naar alle waarschijnlijkheid verwaterd zijn, en zullen ze geen vaste periode meer aanhouden

Aha oke, Dank je voor je Tips 🙂!
Hopelijk gaat het lukken.

Mondeo, kan kouder water geen kwaad voor de andere vissen?
Bij de maanvissen zitten o.a. Corydorassen, Gouramies, 2 Zoenvissen.

Iets kouder bij verversen,graad of 2-3. Bedenk wel,kweken in een bezet aquarium gaat zelden goed.

Eitjes worden opgegeten met die bezetting. Kansloos.

Ze gaan ook in een kweekbak als we gaan kweken.

Neem dan betere dieren,de laatste foto is geen topvis.Mochten het al een man en vrouw zijn.

Ik weet het, Ik hoorde het net al van iemand.

De man kan een "zadel" hebben op de neus. De eerste lijkt me daarom een man.

De 2e is een zielig vergroeit beestje. Absoluut geen vis om mee te kweken. Al vind ik nr 1 ook geen schoonheid. De bouw is niet om over naar huis te schrijven zeg maar.

Hebben deze langdurig in een klein aquarium gezeten?

Hey,
Ik heb ze een paar weken geleden gekocht in een aquaria zaak.
Ik weet niet hoelang ze al bij de aquaria zaak zaten.

Wellicht zijn ze terug gebracht door iemand die ze langere tijd in een kleine bak heeft gehouden.

Botia zei:
Wellicht zijn ze terug gebracht door iemand die ze langere tijd in een kleine bak heeft gehouden.

Dat lijkt mij ook

GA Je DIEREN BIJ jos hut kopen 😉
altijd kwaliteit

Niet iedereen heeft de mogelijkheden om naar Jos Hut te gaan. Ook zijn er mensen die liever een kweekvorm hebben.

Gelukkig maar.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Hut zei:
Gelukkig maar.

Hobbygroet,
Jos Hut
Je hebt het vast al druk genoeg. 😉

Ik zag bv laatst leuke "panter" maanvisjes. Geen tekenen van vergroeiingen voor �2.99 per stuk. Ws gruwel jij van zulke kweekvormen maar ik kan me voorstellen dat mensen ze kopen, en Emmen net wat te ver weg vinden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan