Wat is er nieuw

geslacht nieuwe cpo kreeftjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter roelien
  • Startdatum Startdatum
R

roelien

Guest
vandaag de trotse nieuwe eigenaar van 2 kleine rode dwergkreeftjes, heb gekeken of ik kan zien wat de geslachten zijn. hopelijk heb ik goed gekeken

dit leek me een vrouw
IMG_20150518_165622_zpsxhtpbklk.jpg

dit leek me een man 🙂
IMG_20150518_165618_zps1nqhmhe2.jpg

kan iemand dit bevestigen 😛

is het normaal dat ze zo verschillen van kleur, de ene is echt vel rood en de andere is wat lichter meer oranje en heeft stepen lopen over zijn lichaam.

Lijken mij 2 mannetjes

Achterkant van de staart lijkt even groot
Tussen man en vrouw is dit echt groot en klein

Gegroet

idd, bij de volwassen exemplaren is dit soms een duidelijk verschil, maar bij de jongere exemplaren niet.

heb dit plaatje gebruikt om het geslacht te bepalen

manvrouwkreeft.jpg

Bij de man zie je direct onder de laatste 2 poten ahw 2 "ballen" . Tja zo noem ik het maar hoor.Het is een verdikking in het midden dus. Dat zie ik niet bij die op jou foto dus dat is denk ik een vrouw.
Zoals ik het bekijk zie ik vrouwen. Ik heb zelf ook cpo s gehad en de vrouw heeft een bredere en hogere staart dan de mannen ook nog.
En er kan inderdaad nogal wat verschil in de oranje kleur zitten hoor.

bedankt, ik zie bij die ene 2 streepjes in een soort v ( man ) en bij de ander niet ( vrouw ). wat ook heel duidelijk te zien is op het voorbeeld.

kan het natuurlijk mis hebben maar ze zijn niet gelijk dus lijkt het mij niet logisch dat het 2 van hetzelfde geslacht zijn. maar ook daar kan ik het mis hebben 🙂

Ok, zoals ik het zie dan zie ik dat bolletje in het midden niet waar ik het over had, maar op de foto is dat wat lastig te zien.
De vrouw heeft vaak een bredere en wat hogere staart dan de man.
Jij kan het daar het beste beoordelen denk ik en als ze niet gelijk zijn dan heb je een koppel denk ik.
De donkere lijkt me zeker een vrouw toe.

We zullen het vanzelf wel zien 🙂

Als je jongen ziet lopen dan weet je genoeg denk ik 😉,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan