Wat is er nieuw

Geslacht Platy?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BaRi
  • Startdatum Startdatum
B

BaRi

Guest
Mijn ouders hebben gisteren voor mijn zoontje platys gehaald. Het zouden 4 vrouwtjes en 1 man zijn. De Mickey Mouse zou het enige mannetje zijn maar ik ga nu toch twijfelen? Welk geslacht hebben mijn platys?
20200428_092401.jpg
20200428_092354.jpg
20200428_092341.jpg
20200428_092323.jpg
20200428_092251.jpg
20200428_092300.jpg

De Mickey mouse en de bovenste zijn in ieder geval vrouwtjes. De rest zijn mannetjes, alleen foto 3 is onduidelijk. Ze hebben trouwens wel allemaal erg rode kieuwen

De bovenste is de panda? Wat houdt rode kieuwen in?

Ik heb de winkel gebeld. Die zei dat het door transport van winkel naar aquarium kwam en dat dat binnen een paar dagen weg zou moeten zijn. Maar het zijn inteelt visjes dus hij verwacht er niet veel van? En mijn ouders hebben blijkbaar gevraagd om 3 vrouwtjes en 1 man én een panda (Haha ik wilde 3 vrouwtjes en 1 man waarvan 1 een panda dus ik snap de miscommunicatie)
Maar dan zou ik 2 mannetjes hebben, de panda en nog 1? klopt dat dan wel? Ik dacht dat alleen de Mickey Mouse en de tuxedo vrouwtjes zijn.

Mannetjesplaty's hebben een piemeltje, net als mensen en vrouwtjes een driehoekje, net als mensen.
PlatyGonopodium.jpg

FzveiIC-j5mvmHodVuMVHP4DphzFulkQy6xyoCL8_7xexKBvBNJ6R6s9L9qwepbyi_8c-0wVRLjDE_n13sMTN5vDGwhJunDgmZVu4Km6c9jZPPKrbZpWdZZGFSDc6LUM

Even goed kijken.
Het is live beter te zien dan op foto's.

Mannetjesplaty's hebben een piemeltje, net als mensen en vrouwtjes een driehoekje, net als mensen.
PlatyGonopodium.jpg

FzveiIC-j5mvmHodVuMVHP4DphzFulkQy6xyoCL8_7xexKBvBNJ6R6s9L9qwepbyi_8c-0wVRLjDE_n13sMTN5vDGwhJunDgmZVu4Km6c9jZPPKrbZpWdZZGFSDc6LUM

Even goed kijken.
Het is live beter te zien dan op foto's.

Duidelijker dan op deze foto s kun je het ook niet uitleggen denk ik :thumbs:

Ja die foto's heb ik gezien 😀 maar ik kreeg de vissen van mijn ouders met de mededeling, de gele is een mannetje. En dat is juist 1 van de 2 die ik aanzag voor een vrouwtje. We gaan morgen het oranje mannetje ruilen voor 2 vrouwtjes

Ik denk een vergissing van de lfs want vaak zwemmen ze snel doorelkaar en ja dan is het soms lastig te zien.

Hahaha, ja. Ze zijn met mij altijd heel blij als ze vragen welke ik wil.
Mijn antwoord is dan altijd "Vang er eerst nou maar eens eentje en dan gaan we dan wel kijken of het A het juiste geslacht is en B of hij mooi genoeg is.

Dat systeem werkt van beide kanten prima.🙂

Foto 2 en 6 tonen dames de rest zijn mannen.

Mannen kunnen behoorlijk territoriaal zijn, en je kunt het beste minstens 6/7 mannen houden omdat anders de meest dominante man de rest gaat overheersen. Het aantal vrouwen maakt in dat geval niet zoveel uit. De mannen zullen zich vooral met elkaar bezig houden.

Deze vissen vragen voeding met een hoog plantaardig gehalte bv de zgn Guppyvoeders die elke dierenzaak wel verkoopt.

Ze verlangen trouwens hele andere waterwaarden dan een Ramirezi, en daardoor kun je deze niet samen houden.

De Mickey mouse en de bovenste zijn in ieder geval vrouwtjes. De rest zijn mannetjes, alleen foto 3 is onduidelijk. Ze hebben trouwens wel allemaal erg rode kieuwen
Platy's behoren rode kieuwen te hebben. En door de flits van de foto, lijken ze roder dan ze in werkelijkheid zullen zijn.

Platy's behoren rode kieuwen te hebben. En door de flits van de foto, lijken ze roder dan ze in werkelijkheid zullen zijn.
De mijne waren oranje waardoor dat niet opviel, maar gelukkig hoort dat dus 😊

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan