Wat is er nieuw

geslacht van deze vis

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
42
Ik wou graag het geslacht va deze vis weten want er is er een van overleden.

195265jan_fokke_0_85_aquariu.jpg

188947jan_fokke_0_85_aquariu.jpg

261223jan_fokke_0_85_aquariu.jpg

Welke Apisto is dit ook alweer Jan??

waar ik hem gekocht heb zijden ze dat het de viejita was maar hier zijden ze dat het niet kon omdat die behoorlijk zeldzaam was. was het de macmasteri

Dat dacht ik al. Ik denk dat het een vrouw is als ik de foto s via Google vergelijk met jou foto.

Vergelijk ook maar met de link die ik eerder gaf.

Is het niet gewoon een vrouwtje Apistogramma cacatuoides?
Die ziet er in ons aquarium zo uit:
JlILUKwD1MDT_Cxvd-7UtTv8xLAQYpX_.jpeg

Alleen de staart lijkt bij jou wat feller gekleurd te zijn...

Ik zie bij de vis van TS toch echt een rij zwarte stippen op de flank, en bij de foto van vloris een doorlopende streep. Het lijkt mij daarom niet dezelfde soort.

Op zich lijken ze inderdaad wel wat op elkaar, maar het probleem is dat bijna alle Apistogramma-vrouwen op het eerste gezicht nogal op elkaar lijken. Ik heb oprechte bewondering voor de kenners op dit forum die bij een foto van zo'n vrouwtje direct de soortnaam weten te noemen!

Paddy.K.1966 zei:
Ik zie bij de vis van TS toch echt een rij zwarte stippen op de flank, en bij de foto van vloris een doorlopende streep. Het lijkt mij daarom niet dezelfde soort.
Deze conclusie kan bij veel cichliden waaronder Apistogramma's, die zelfs binnen luttele seconden van tekening kunnen veranderen, niet getrokken worden.

Ter illustratie: Color changing and behavioral context in the Amazonian Dwarf Cichlid Apistogramma hippolytae

Ik probeer dus te zeggen: dat de tekening afwijkt kan ook binnen een soort voorkomen. Je zou dan dus moeten weten hoe e.e.a. kan vari�ren binnen een bepaalde soort.

oke maar dan weet ik dus nog steeds niet of het een man of een vrouw is en ook de soort als ie klopt wat ik in een eerder bericht heb gezecht

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan