Geslachtsonderscheid Tylo's


B

blupjes 2.0

Guest
Het lijkt me erg leuk om tylo slakken te gaan houden. Ik wil alleen graag een koppeltje die samen eventueel baby's gaan krijgen. Ik wil dan graag wel weten hoe je kunt zien wat een man en wat een vrouw is. Is daar uberhaupt wat over bekend? Ik kan er niks over vinden.
 
Heel moeilijk te zien volgens mij. De vrouwen hebben dacht ik een groter en bredere voorhuis/kop. Maar het lukt mij ook niet goed om eerlijk te zijn.
Ze krijgen ook maar heel weinig kleintjes ook nogeens. 1 a 2 per keer zeg maar.
 
Volgens mij is dit niet te zien.

Waar ik erg benieuwd naar ben is of de verschillende kleuren en varianten met elkaar kweken?
De yellow en orange poso kweken met elkaar, men vermoed dat dit ondersoorten zijn van de Tylomelania zemis, en de white spotted kweekt volgens mij ook met de golden spotted die dacht ik allebei als Tylomelania patriarchalis worden aangeduid. Ik zou echter gewoon een raszuivere groep houden als ik jouw was. Daar zijn er zeker van de specialere soorten relatief weinig van.
 
Heel moeilijk te zien volgens mij. De vrouwen hebben dacht ik een groter en bredere voorhuis/kop. Maar het lukt mij ook niet goed om eerlijk te zijn.
Ze krijgen ook maar heel weinig kleintjes ook nogeens. 1 a 2 per keer zeg maar.
Ze krijgen slechts 1 jong per keer en dit enkele keren op een jaar naar wat ik gelezen heb. Om zeker te zijn van zowel mannetjes als vrouwtjes is de beste methode een groep, het zijn bovendien ook groepsdieren dus 3 vind ik toch wel het minimum.
 
Ik kom die naam tegen voor beide en heb ook al kruisingen gezien tussen die twee.

Edit. Nu ik die naam opzoek kom ik ook nig de mini tegen als zemis, kan ook allemaal liggen aan het feit dat het onderzoek nog loopt.
 
Ik ben zelf een Engelse paper tegengekomen eerder van boven de 30 bladzijden over de Tylomelania en daarbij stond een lijst met Latijnse namen. Wat opviel was dat veel namen regelmatig terugkwamen.
 
Heb je daar misschien de link van want dat is voor andere leden misschien ook wel leuk.
 
Bedankt voor alle reacties allemaal! Ik krijg wel een 60cm bak dus ik weet niet of het geschikt is om 3 of meer te nemen. Dan kan ik denk ik beter appeltjes nemen.
 
Ik houd zelf 7 patriarchalissen in een 60 cm en John houdt een twintigtal (dacht ik) in een aqua 65 dus 3 kan zeker.
 
Ik houd zelf 7 patriarchalissen in een 60 cm en John houdt een twintigtal (dacht ik) in een aqua 65 dus 3 kan zeker.

Ooh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ze wel echt in grotere bakken moesten. Dan hoop ik ze een keer ergens tegen te komen! Ik vind het eigenlijk best een voordeel dat ze zich niet zo snel voortplanten. Dan wordt het ook geen plaag.
 
Ooh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ze wel echt in grotere bakken moesten. Dan hoop ik ze een keer ergens tegen te komen! Ik vind het eigenlijk best een voordeel dat ze zich niet zo snel voortplanten. Dan wordt het ook geen plaag.
Zelf heb ik ze besteld bij shrimps Royal maar volgens mij heeft chrisgarnalenshop ook een redelijk aanbod aan Tylomelania. Bovendien kunnen zij ook vanaf tien stuks een hele waslijst aan slakken bestellen van aristocratama.
 

Terug
Bovenaan