S
Student1
Guest
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Allereerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Tom en ben student. Ik heb een paar jaar een aquarium gehad (60x30x30).
Ik verdiep me al een tijdje in het "Ecosphere" fenomeen waarin zoutwater garnalen in een gesloten systeem worden geplaatst samen met algen( voedsel) en de micro-organismen die voor de afbraak van de afvalstoffen zorgen. Daarnaast is er ruimte voor de zuurstof die de algen dmv fotosynthese produceren.
Nu ben ik ge�nteresseerd in het zelf namaken van zo'n systeem, een zoetwatervariant.
Dit zijn de specificaties waar het systeem aan zal voldoen.
Ik wil starten met 5 garnalen waarna een evenwicht zal ontstaan.
Ik wil een deel kraanwater toevoegen en een deel van het water komt uit een goudvissenaquarium omdat dit water voedingstoffen bevat (50%/50%)
Ik wil algen toevoegen door deze van een walbeschoeiing af te schrapen.
-Onverwarmd (18 graden Celsius)
-Volledig luchtdicht afgesloten.
- 5 liter water
- De garnalen moeten jongen kunnen krijgen in onverwarmd water (dus geen japonica garnalen die in brakwater moeten).
- De garnalen worden NIET gevoerd en het voedsel moet worden gecre�erd door fotosynthese.
Door deze eisen ben ik uitgekomen op vuurgarnalen.
Ik heb nog een paar vragen aan de garnalen kenners onder jullie.
- Zal een 5 l bak genoeg algen produceren om 5 garnalen in leven te houden?
-Is alleen alg als voeding genoeg voor vuurgarnalen? Of moet ik dan andere garnalen kiezen?
-Is de verhouding tussen nitraatrijk water en kraanwater goed of is deze verhouding schadelijk voor de garnalen?
- Hebben jullie nog andere tips?
Gr.
Ik ben nieuw op dit forum. Allereerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Tom en ben student. Ik heb een paar jaar een aquarium gehad (60x30x30).
Ik verdiep me al een tijdje in het "Ecosphere" fenomeen waarin zoutwater garnalen in een gesloten systeem worden geplaatst samen met algen( voedsel) en de micro-organismen die voor de afbraak van de afvalstoffen zorgen. Daarnaast is er ruimte voor de zuurstof die de algen dmv fotosynthese produceren.
Nu ben ik ge�nteresseerd in het zelf namaken van zo'n systeem, een zoetwatervariant.
Dit zijn de specificaties waar het systeem aan zal voldoen.
Ik wil starten met 5 garnalen waarna een evenwicht zal ontstaan.
Ik wil een deel kraanwater toevoegen en een deel van het water komt uit een goudvissenaquarium omdat dit water voedingstoffen bevat (50%/50%)
Ik wil algen toevoegen door deze van een walbeschoeiing af te schrapen.
-Onverwarmd (18 graden Celsius)
-Volledig luchtdicht afgesloten.
- 5 liter water
- De garnalen moeten jongen kunnen krijgen in onverwarmd water (dus geen japonica garnalen die in brakwater moeten).
- De garnalen worden NIET gevoerd en het voedsel moet worden gecre�erd door fotosynthese.
Door deze eisen ben ik uitgekomen op vuurgarnalen.
Ik heb nog een paar vragen aan de garnalen kenners onder jullie.
- Zal een 5 l bak genoeg algen produceren om 5 garnalen in leven te houden?
-Is alleen alg als voeding genoeg voor vuurgarnalen? Of moet ik dan andere garnalen kiezen?
-Is de verhouding tussen nitraatrijk water en kraanwater goed of is deze verhouding schadelijk voor de garnalen?
- Hebben jullie nog andere tips?
Gr.