Wat is er nieuw

gespleten vinnen bij nieuwe vis erg of niet? fotos aanwezig

clay

Member
Lid geworden
28 december 2020
Leeftijd
50
hey, heb net een nieuwe vis in mn bak maar nu valt me op dat hij gespleten vinnen heeft 1 borstvin en ook in de staart..
Is dit ernstig, moet ik hem eruit halen...

albvast bedankt

Bijlagen

• IMG_1475.jpg
    IMG_1475.jpg
    74.2 KB · Weergaven: 136
  • IMG_1474.jpg
    IMG_1474.jpg
    67.8 KB · Weergaven: 117
  • IMG_1472.jpg
    IMG_1472.jpg
    61.8 KB · Weergaven: 122
Ik ben er niet zo in thuis maar ik gok dat dit een afrikaanse cichlide is? Dan is het niet ondenkbaar dat er wat gestoeid is met de andere cichliden in de bak waar hij vandaan komt. Heelt verder prima, al kan het even duren voor het niet meer te zien is.

• Leuk
Waarderingen: clay
Ga er vanuit dat je een geheel malawi bestand hebt?
Die gescheurde vinnen zal je wel vaker zien:))

Eigenlijk is het cichliden eigen om af en toe even ruzie te maken (de ene soort wat meer dan de ander), en daarbij gaan er wel eens stukken vin/schub verloren.
Zolang je de waterkwaliteit op peil houd (schoon water!) heelt dat binnen aanzienlijke tijd. alleen als vissen zwaar toegetakeld worden moet je ingrijpen (maar dan heb je doorgaans ook gewoon een verkeerd samengesteld visbestand/bakmaat).

Inzetten van middelen is in dit opzicht ook overbodig, kost je alleen maar geld en je blijft bezig want er zullen regelmatig wel wat gescheurde vinnen zijn in een malawibak.

Eigenlijk is het cichliden eigen om af en toe even ruzie te maken
Ik heb Manen en die zijn best wel rustig maar af en toe heeft er ook een een gescheurde bovenvin maar dat geneest vrij snel weer inderdaad.

oke, gelukkig maar,. hij is inmiddels al helemaal thuis in zn nieuwe bak..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan