Gestorven tijdens bevalling


B

Bo de vishelper :)

Guest
Hallo

Ik had een zeer zwangere guppy die ieder moment kon bevallen. Vervolgens zie ik haar (mijn favoriet) dood in een hoekje liggen. Als ik haar in een plastic zakje doe om weg te doen pak ik haar (zakje om hand heen) vast. Dan zie ik een rode snee waar oranje spul uitkwamen op haar buik vlakbij haar achterste. Ik dacht dat het bloed was en gooide haar door de wc. Daarna zag ik 2 fry in het zakje zitten. Ik heb ze meteen in het aquarium gedaan, maar zie ze niet tussen de steentjes. Is het mogelijk dat deze overleven of dat er al meer waren geboren? De kleintjes hadden geen ‘ei’ meer om zich heen en ze zaten meteen op de bodem (ik zag niet of ze zwommen of zonken). Ik heb nu nog maar 1 vrouwtje en 1 mannetje guppy, een albino ancistrus en 2 bijtjes in het aquarium van 70 liter (onbevolkt door sterfgevallen). Bijtjes zijn brak, weet ik onderhand, maar ze leven na ca 1-2 maanden nog steeds dus ik houd ze gewoon erbij.
 
Ik denk dat je bijtjes voor stress zorgen bij de guppen. Maar geen zorg, waarschijnlijk bevalt je ander vrouwtje binnenkort. Binnen een paar maanden heb je er waarschijnlijk te veel.
 
het is niet de eerste gup die weigert te bevallen omdat er iets niet juist is.
Geef je een hoogzwangere gup een eigen bakje met een hoop mos of andere dichte plant en ze zal in alle rust kunnen bevallen van gezonde jongen.
 

Terug
Bovenaan