Gestrest gedrag Indische Modderkruiper (Kuhli)


J

Joost1337

Guest
Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie hier mij helpen.

Precies dezelfde situatie hier. Ik heb vijftien Tetra visjes en twee Kuhli in een 60x30x30 cm, 25 graden aquariumpje. Heb ze er nu twee weken in, echter zwemmen ze nog steeds non-stop rondjes in hoog tempo, altijd tegen hetzelfde stukje glas :stars:.
Heb het idee dat ze gestresst zijn en het voelt wat onprettig om naar te kijken. De waterkwaliteit is allemaal binnen de normen en er is een klein gedeelte in het aquarium waar rivierzand bloot ligt, de rest is bedekt met een laag rood en zwart grind. Er zijn enkele potentiële schuilplekjes maar dit is wat ze doen..

Zie foto, ik heb er ook een filmpje van geupload:

IMG_0968.jpg




Groeten en bedankt,
Joost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Durf het je niet te vertellen, maar die handen in je aquarium vind ik echt heel creepy...
 
Vaak komt dit door te weinig soort genoten en een bodem waar ze zich niet lekker in kunnen verstoppen.

Wat is de temperatuur van de bak?

Edit,
Ik heb je even een eigen topic gegeven, elke situatie is anders natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie hier mij helpen.

Precies dezelfde situatie hier. Ik heb vijftien Tetra visjes en twee Kuhli in een 60x30x30 cm, 25 graden aquariumpje. Heb ze er nu twee weken in, echter zwemmen ze nog steeds non-stop rondjes in hoog tempo, altijd tegen hetzelfde stukje glas :stars:.
Heb het idee dat ze gestresst zijn en het voelt wat onprettig om naar te kijken. De waterkwaliteit is allemaal binnen de normen en er is een klein gedeelte in het aquarium waar rivierzand bloot ligt, de rest is bedekt met een laag rood en zwart grind. Er zijn enkele potentiële schuilplekjes maar dit is wat ze doen..

Groeten en bedankt,
Joost

Dit is stress gedrag en dat is in dit geval niet gek.

Ik zie een deel met zwart en rood grind. Dat zwarte is vermalen glas en ik zie ene deel met heel grof grind. Beide bodems zijn voor deze vissen met een erg zachte buik totaal niet geschikt.

Dit zijn vissen voor een bak met een matige verlichting, een zachte zandbodem met wat blad op de bodem. Wat grote stronken en stenen waar ze tussen kunnen zitten en dan in ene groep vanaf ene stuk of 8 exemplaren.

Deze wildvang vissen op deze manier houden is echt niet aan te raden.
 
De watertemperatuur is 25 graden. Oke, ik zal wat meer rivierzand op de bodemleggen en wat grote bladeren. Als het dan verbetert dan zal ik het groepje groter maken.
 
De watertemperatuur is 25 graden. Oke, ik zal wat meer rivierzand op de bodemleggen en wat grote bladeren. Als het dan verbetert dan zal ik het groepje groter maken.
Beter vervang je de gehele bodem. En dieren die met tientallen tegelijk leven zijn met 2 stuks gewoon niet op hun plek. Dit zijn echt vissen die je met minstens 6-8 moet houden.
 
Als je de bodem niet vervangt dan zal het zand snel gaan mengen met de rest met kans op dichtslibben en hierdoor zakt het zand vrij snel weg en ben je nog niets verder:).
 

Terug
Bovenaan