Wat is er nieuw

Gevoelenskwestie: 2 japonica's bij vuurgarnalen in 31x31 nano bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter catcorp
  • Startdatum Startdatum
C

catcorp

Guest
(ik hoop dat dit het goede topic is, wou hem niet laten 'ondersneeuwen' in visbestand forum)

Al geruime tijd struin ik zo nu en dan een aantal LFS af hier in de buurt. Bij eentje heb ik aardig wat dingen aangeschaft omdat deze het dichstbij was, echter viel de klantenservice mij wat tegen en ook de indeling en algehele look van de winkel sprak mij totaal niet aan.
Tijd terug bij andere LFS geweest en daar was alles stuk beter.

Vandaag moest ik voor de poezen naar de eerste LFS en toch kijk ik altijd even of hij de boel al wat beter voor elkaar heeft... niet dus.. half verrotte planten, overbevolking in de bakken etc etc

Opeens zag ik dat hij weer japonica's had, twee stuks. Deze zaten met z'n twee�n wat in een 40x40 bakje zonder planten oid op de bodem te ploegen terwijl wat verdwaalde andere visjes om ze heen zwommen.

Ik wil altijd nog deze garnalen in mijn toekomstige grotere aquarium van minimaal een meter omdat ik weet dat japonica's met een stuk of 10/15 stuks daar graag in zitten. Toch vond ik deze twee zo sneu daar zitten, dat ik begon te twijfelen of twee stuks toch niet bij mijn 80 stuks vuurtjes in mijn nano 31x31 bakje kunnen? Dan hebben ze in ieder geval planten en medebewoners van eigen niveau.

Is dit mogelijk of raden jullie mij dit af?

Kan prima.. ze kruisen niet en de Jappen zullen zich �berhaupt niet voortplanten.
Maar inderdaad later in een grotere groep plaatsen..

Edit: Weet niet hoe dat zit met mini-japonica's.. maar als het de multidenta japonica is dan kan het dus prima.

Ik vind je bakje wat aan de kleine kant voor Japonica's, maar als er een grotere bak in de planning staat kan het wel. Ik heb er zelf voor een paar maanden 5 in een 40x25x25 bakje gehad, samen met Blue Fairy garnalen, en dat ging goed.

Ikzelf versta onder later binnen nu en hopelijk een jaar, anderhalf jaar.
Twee lijkt mijzelf echt de max voor in de huidige nano.
Deze LFS houder wilde mij in het begin zelfs nog behoorlijk wat tetra's meeverkopen..

Ik geef wel even mee dat het er dik in zit dat als je deze 2 nu hebt.. volgende week hij weer 2 nieuwe in die bak heeft.
En zo blijf je bezig 😉

Mja helaas kan dat wel zo zijn ja. Maar hij heeft zijn vuurtjes allemaal weg gedaan (enkele maanden nadat ik er kocht) en heeft in geen tijden garnalen meer gehad.
Meh was ik maar niet zo'n liefhebber.. dan had ik deze vraag niet gesteld x)

Joh, wil jij garnalen, Marktplaats staat er vol mee.

En alleen kopen,waar je voor gaat, niets aan laten smeren.
Kan je doen,als je 5-12 aquariums heb.

Yes, maar was even benieuwd naar meningen en argumenten als het gaat om 2 stuks (ipv meer) naast vuurgarnalen, als dat voor hen nog als 'prettig' wordt ervaren of dat het een keiharde eis is dat er 10 stuks in 80cm zitten.

Is geen keiharde eis denk ik.. zeker bij Japonica's krijg ik de indruk dat het ze allemaal worst zal zijn 😉 Ze zijn vrij assertief en laten zich meestal veel zien, ook in kleine groepjes (-10), heb zelf niet het idee dat ze zich snel onveilig voelen, ten opzichte van andere dwerggarnalen dus.
Maar mocht je toch die indruk krijgen dan weet je wat je te doen staat 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan