gevuld aquarium inrichten

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
ik ga morgen mijn (nu lege) aquarium en filter schoonmaken, en kan pas zaterdag stenen gaan halen.

nu zat ik te denken om alle techniek vast te plaatsen zodat ik weet hoe het er in komt te zitten zodat ik met het kopen van inrichting rekening kan houden met het zoveel mogelijk verbergen van de filter in/uitgang en thermostaat.

nu heb ik al stukken kienhout liggen, maar die zullen eerst moeten zinken. dus is het een probleem om het aquarium te vullen met water en daar het kienhout vast in te doen, en dan later stenen opbouwen en de bodem vullen? ik lees namelijk vaak dat het aangeraden wordt om droog in te richten.
 
Je kan misschien het hout met een stuk steen verzwaren. Ik doe dat ook vaak en gebruik dan visdraad daarvoor. Zelf richt ik nooit droog in moet ik zeggen maar ja ieder heeft vaak zn eigen methode:)
 
Zal geen goede of foute methode zijn. Ik wil nog wel eens het hout er droog al inzetten om te zien hoe het staat en zo is het makkelijk wisselen bij meerdere stukken (als je nog niet goed weet hoe je het wilt) omdat er niks nat wordt.. Maar als de bak bij mij vol met water staat doe ik dit ook wel in het water. Ligt er net aan zoals John al zegt.

Als je geluk hebt zijn de stukken zwaar genoeg om onder water te blijven staan. Anders wellicht met stenen oid verzwaren. Ik zou ze dan alvast in een emmer water doen als dat lukt. Hoe eerder hoe beter
 
het hout gaat om een stuk van een meter en een stuk van 30-40 cm. het kleine stuk heb ik eerder gebruikt en zonk als een baksteen. het grote stuk weet ik niet. ik kwam ze tegen met het opruimen van mijn ouders zolder.
het aquarium en de filter heb ik net schoon gemaakt.
 
ik heb iig de ombouw af die vol komt te staan met tropische planten:
php94qS06AM.jpg


het is gelukkig steviger dan het er uit ziet...
 
Terug
Bovenaan