Wat is er nieuw

Gewenste verbetering filtering 400 liter bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter camielk
  • Startdatum Startdatum
C

camielk

Guest
Hallo sinds een half jaar heb ik een 400 liter bak draaien met een Eheim professional 4+ filter model 2275.
Prachtig apparaat niets mis mee.
Echter ik vind mijn bak wel aardig gaan, maar nog niet top.
Op de grond blijft er veel pulp liggen. Volgens mij heeft dit met stroming en filtering te maken. Ik haal het regelmatig weg met een waterstofzuiger.

Op advies van LFS heb ik het horizontale vervangen voor een open buis uitvoer. Daardoor lijk ik nu wat meer stroming te hebben. (Stroming staat op bijna voluit ingesteld)
De pulp blijft nog liggen.

Wat kan ik doen?
Ik zit te denken om een extra pomp aan de andere kant te plaatsen.
En moet mijn afzuigingbuis misschien lager?

Wat plaatjes ter ondersteuning van mijn vraag.

IMG_4731.JPG
IMG_4730.JPG
IMG_4729.JPG
IMG_4728.JPG

Filters zijn niet bedoeld om vuil van de bodem op te zuigen, dat zal je zelf met regelmaat moeten doen.
Of je moet er zo'n sterk filter opzetten dat deze de planten bijna de grond uittrekken 😀

Dit heeft niets met filtering te maken!!

Maar met een totaal verstoorde C:N ratio.

De bak heeft veel teveel koolstof? Wat voer je?? Zeker voer met heel veel graan erin?

In ern goede bak treed mineralisatie op. Kort gezegd. Het vuil verdwijnt vanzelf.

Hieronder een artikel.

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/mineralisatie

Maar goed. Die molm eerst maar eens afhevelen.
De week daarop je filter eens lichtelijk uitspoelen.

En een kwalitatief hoogwaardig droogvoer kopen, met het liefst geen granen.
En daarnaast ook een paar keer per week diepvries geven.

Filters zijn niet bedoeld om vuil van de bodem op te zuigen, dat zal je zelf met regelmaat moeten doen.
Of je moet er zo'n sterk filter opzetten dat deze de planten bijna de grond uittrekken 😀
Haha ja dat gaat niet gebeuren idd. Een andere LFS had aangegeven dat het wel met circulatie te maken kan hebben en dat het op bepaalde plekken kan blijven liggen.

Dat klopt, er zullen altijd wel plaatsen zijn waar het vastloopt.

Dit heeft niets met filtering te maken!!

Maar met een totaal verstoorde C:N ratio.

De bak heeft veel teveel koolstof? Wat voer je?? Zeker voer met heel veel graan erin?

In ern goede bak treed mineralisatie op. Kort gezegd. Het vuil verdwijnt vanzelf.

Hieronder een artikel.

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/mineralisatie

Maar goed. Die molm eerst maar eens afhevelen.
De week daarop je filter eens lichtelijk uitspoelen.

En een kwalitatief hoogwaardig droogvoer kopen, met het liefst geen granen.
En daarnaast ook een paar keer per week diepvries geven.

Ik gebruik zeer fijne korrelvoeding. Ik zal bij de Lfs eens navragen of er veel granen inzitten. Met dit bakje doe ik al een half jaar en als ik er 10% van gebruikt heb is het veel.
Eens in de twee weken geef ik diepvries voeding. Het hangt toch ook heel erg af hoe groot je vissen bestand is? Ik probeer de voeding echt te minimaliseren zoals ik op alle forums gelezen heb.
Daarnaast voer ik af en toe ook nog Plankton van Jbl.
Dank voor je artikel ik ga het lezen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan