gewicht aquarium?


V

vriend van de cory

Guest
Beste medeleden,

Morgen komt mijn aquarium toe maar hoeveel mensen moet ik regelen om hem te dragen, want ik heb geen idee van het gewicht.

Mijn aquarium is 150x50x60 en 12mm glasdikte.

Ik heb een snel antwoord nodig want het is morgen al om 1-2 uur.
 
Het aquarium zal 105 kg wegen, dus 4-6 mensen. Denk je dat je dat niet kunt dragen, dan meer mensen inschakelen.
 
Studenten ;)
Zal nog 3 vrienden regelen dan ! Bedankt voor het snelle antwoord !
 

Ik meen me inderdaad te herinneren dat je naar Gent kwam vanaf dit (studie)jaar.

Ik woon in omgeving Gent, vandaar dat ik het nog wist.
Ik heb helaas net vrij zwaar gesnoeid gisteren maar ik kan je eventueel wel wat stekjes bezorgen mocht je interesse hebben.
Heb tijdens de snoei gisteren een paar snoeisels bewaard, doe dat meestal want smijt ze niet graag weg... Om de pijn te verzachten bewaar ik ze en smijt ze dan een paar dagen later alsnog weg wegens plaatsgebrek... :juggle:
Momenteel heb ik helaas niet zoveel (hard geweest en veel onmiddellijk weggesmeten omdat mijn tafel anders dagen vol staat met tijdelijke potjes vol stekjes :sorry:)

Wat ik je nu kan aanbieden:

-Paar kleine topjes Staurogene Brown: makkelijk laagblijvend plantje dat bruine blaadjes krijgt bij veel licht, anders blijft het groener.
-Een paar Cryptocoryne Wendtii Brown: één of twee kleine plantjes (uit een high tech bak dus mooi roodbruin, heb er ook nog een paar in een low tech bakje (meer groen met beetje bruin) zitten die ik wel kan missen.
-Een paar stekjes Hygrophilla pinnatifida (klein maar mooi gekleurd, sommige met worteltjes)
-Crypto. Nevellii: staat nu nog in een bakje garnalen maar mag eigenlijk ook wel weg (ik wil ze niet wegsmijten maar kan altijd wat extra plek gebruiken)

Misschien is het nu wat te vroeg voor je? Tenzij je een bakje hebt voor tijdelijke opvang natuurlijk.
Het kan ook bij een volgende snoei...
Ik heb ook nu en dan Blyxa Japonica stekjes en binnen een goeie maand waarschijnlijk wat Marsilea hirsuta, eventueel wat mos...
Laat maar weten als er iets tussenzit dat je kan interesseren.
Voor de duidelijkheid: ik bied ze spontaan aan dus gratis natuurlijk... ;)
 
2 sterke volwassen mannen kunnen deze wel dragen al is een 3de persoon natuurlijk geen overbodige luxe.

Is dat op het gelijkvloers dat die bak moet komen ? Is er indien nodig een lift in het gebouw ?
 
2 sterke volwassen mannen kunnen deze wel dragen al is een 3de persoon natuurlijk geen overbodige luxe.

Is dat op het gelijkvloers dat die bak moet komen ? Is er indien nodig een lift in het gebouw ?

Er is gelukkig een lift :) , waar hij ook in past natuurlijk!
 
Ik meen me inderdaad te herinneren dat je naar Gent kwam vanaf dit (studie)jaar.

Ik woon in omgeving Gent, vandaar dat ik het nog wist.
Ik heb helaas net vrij zwaar gesnoeid gisteren maar ik kan je eventueel wel wat stekjes bezorgen mocht je interesse hebben.
Heb tijdens de snoei gisteren een paar snoeisels bewaard, doe dat meestal want smijt ze niet graag weg... Om de pijn te verzachten bewaar ik ze en smijt ze dan een paar dagen later alsnog weg wegens plaatsgebrek... :juggle:

Bedankt om het aan te bieden! Maar zoals je zelf al zei is het nog een beetje te vroeg daarvoor... Ik heb mijn lichten nog niet en moet ook nog een nieuwe co2 fles laten komen :( .
Als ik begin uit te kijken naar planten zal ik je eens conctacteren over wat je allemaal hebt, als da mag natuurlijk !
Het is zeer vriendelijk :) .
 
Weet niet waar 105 kilo vandaan komt maar is denk ik aan de lichte kant met steunstroken zal het gewicht eerder richting 120 kg gaan
Zie
Schermafdruk op 2018-01-20 13-14-27.png

succes en vertil je niet
 
Mijn bakje 200x60x60 is met 4 man op zijn plaats gezet, wel gebruik gemaakt van glasdragers voor de grip.
 
Mijn bakje 200x60x60 is met 4 man op zijn plaats gezet, wel gebruik gemaakt van glasdragers voor de grip.
Net zo als bij mij denk Ton 4 man alla type Bouwvakker :D:D190 lang en bijna net zo breed als de deur doorgang hier :D op 1 na die moest zijn schouders in trekken :D
 
Net zo als bij mij denk Ton 4 man alla type Bouwvakker :D:D190 lang en bijna net zo breed als de deur doorgang hier :D op 1 na die moest zijn schouders in trekken :D
Waren 4 gewone mensen, o.a. Ivan.
 
Bak van dit formaat, zonder dat er trappen gedaan hoeven te worden: 2 (niet watjesachtige) mannen.

indien het allemaal slappampers zijn kom je op 4 man :D
 
Het is succesvol gelukt !
Lukte met 2 maar we waren nog met 3 voor de zekerheid. De lift maakte het natuurlijk een stuk makkelijker en we hebben hem ook veel geschoven. (met een deken onder uiteraard)

Nu maak ik mij nog zorgen over de piepschuim plaat die eronder ligt.

De plaats is 3cm dik. Hij ligt onder het gehele bodemoppervlak. Maar de zijpanelen van het aquarium steken er soms ietsje bovenuit. Is dit erg ? Is mijn plaat ook niet te dik?
 
upload_2018-1-20_15-57-25.png
 
Dat die panelen van de kast iets uitsteken maakt niet uit, en minimaal 2cm aan tempex maar meer mag altijd.
 
Oke nu nog even checken of alles waterpas is en dan kunnen we beginnen met het plezier !!!
 
Mooie bak en mooie kast,er zijn niet veel studenten die zoiets moois op hun kot hebben staan.Veel plezier met vullen.:)
 
Mooie bak en mooie kast,er zijn niet veel studenten die zoiets moois op hun kot hebben staan.Veel plezier met vullen.:)

Hahaha ik ken er wel veel die jaloers zullen zijn.

Het is erg om e zeggen, maar ik durf zo een grote bak niet te vullen :p
 
Hoezo?
 
Je durft hem zelf niet te vullen dus laat je m maar vullen :)

zou wel een watertest doen voordat je alles gaat inrichten enzo.
 

Terug
Bovenaan